اخبار ویژهاقتصاد

خرید زمین یک هزار هکتاری در غرب شهر زنجان

خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب شهر زنجان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب شهر زنجان انجام شده که برای ساخت مسکن ملی اختصاص می‌یابد.
اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن در استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه برش استانی استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد مسکونی است، گفت: در بخش خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲ هزار واحد است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی احداث می‌شود.
وی ابراز کرد: از ۲۷ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی حدود ۱۸ هزار واحد تخصیص پروژه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب شهر زنجان انجام شده که برای ساخت مسکن ملی اختصاص می‌یابد.
اسماعیلی با بیان اینکه در شرق زنجان سایت کوی زنگان، پنج هزار واحد داخل سایت و ۸۰۰ واحد در قسمت شرق وجود دارد، تاکید کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از ۶۰ درصد است.
وی افزود: در سایت کوی زیتون با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز تا حدودی تامین شده و در بخش آب ۹۰ درصد زیرساخت‌ها انجام شده و میانگین زیرساخت‌های سایر انرژی‌ها نیز ۷۰ درصد است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: این اقدامات شامل آبرسانی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، برق‌رسانی، گازرسانی، عملیات خاک‌برداری، جدول‌گذاری و روسازی معابر و آموزشی است.
اسماعیلی بیان داشت: هزینه خدمات زیربنایی ، روبنایی و آماده سازی سایت ها دو هزار میلیارد تومان است و امسال ساخت دو مدرسه در سایت‌های غرب و دو مدرسه در سایت‌های شرق زنجان پیمان سپاری می‌شود.
وی با بیان اینکه ساخت یک مدرسه در کوی زنگان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پیشرفت فیزیکی مدرسه دیگر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم که این پروژه‌ها در اسرع وقت تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا