اقتصاد

استان زنجان ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد

طی چند سال گذشته در قالب قراردادهای جاری ۱۶۰ کیلومتر به راه‌های اصلی استان زنجان اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هفت پروژه راه اصلی را در سطح استان در دست اقدام دارد،گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر راه اصلی تعریض و بهسازی شده است.
سید احمد خلیلی با بیان اینکه تعریض و چهاربانده کردن محورهای استان هم ضروری وهم نیاز به اعتبار بالایی دارد،گفت: فراهم سازی شرایط لازم برای جابجایی سریع، ایمن،روان،ارزان،مطمئن و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل وظیفه ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسانها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می شود.
وی ،با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است،اظهار کرد:وجود شبکه های ارتباط جاده ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی،اقتصادی و توسعه کشور دارد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، به میزان طول شبکه راههای استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه،۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی ،۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی می باشد.
خلیلی گفت: حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از محورهای مواصلاتی استان و افزایش حوادث جاده ای نگاه ویژه ای را جهت ارتقاء محورهای آن از سوی مسئولین امر می طلبد.
وی،بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان مجری پروژه های تفویضی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام دارد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بیش از «۵۴۰ کیلومتر »مجموع طول راه است که به دلیل افزایش حجم ترافیک، نیاز به چهاربانده شدن دارند،گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،«۱۶۰ کیلومتر» از این مقدار با مشخصات راه اصلی احداث شده است.
خلیلی،با یادآوری اینکه ادامه عملیات اجرایی شامل تعریض و بهسازی و چهار بانده کردن این محورها ادامه دارد،ابراز داشت: تلاش ما بر این است در سال جاری نزدیک به« ۲۰ کیلومتر» که شامل حدود«۱۰ کیلومتر »از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و «۱۰ کیلومتر» هم از قطعه یک زنجان –سلطانیه-ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال جاری به مرحله آسفالت ریزی و بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا