اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

جشنواره آش یک رویداد مهم برای جذب گردشگری است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، علی‌اصغر شال‌بافیان در بازدید از جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اظهار کرد: برنامه ما در بازارهای گردشگری، نوعی نگاه متوازن به بازارهای مختلف است و توجه به بعضی بازارها همچون کشورهای همسایه، چین و روسیه به معنای نفی بازارهای سنتی به‌ویژه کشورهای اروپایی نیست، چراکه منافع بخشی از بخش خصوصی ما از سال‌های قبل در این بازارها بوده است.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به‌رغم حوادث سال گذشته در کشور، شرکت در نمایشگاه‌های اروپایی را با قوت ادامه دادیم و این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بازارهای گردشگری توجه ما تنها معطوف به چین نیست و نگاهی جامع به سایر کشورها وجود دارد، اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نشست‌های تجاری و توجه به بازارهای سنتی با قوت در حال پیگیری است.
شال‌بافیان با اشاره به اینکه استان‌ها نیز باید از ظرفیت‌های خود برای جذب گردشگر استفاده کنند، ادامه داد: در زنجان نیز که استان جشنواره‌ها است، باید به دنبال ایجاد بهانه‌های گردشگری بود و این امر نیازمند خلاقیت مسئولان است.
وی با اشاره به بحث برگزاری جشنواره‌های گردشگرپذیر در کشور تصریح کرد: تعداد جشنواره‌های گردشگری در کشور ۵۰۰ مورد در سال و سهم استان زنجان ۳۰مورد است که استان زنجان کمترین نارضایتی را در اوج سفرها داشت.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ تنوع رویدادی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، گفت: با توجه به تنوع محصولات استان زنجان، هرکدام از آن‌ها می‌تواند پایه برگزاری یک جشنواره غذایی در سطح کشوری باشد.
شال‌بافیان با اشاره به ظرفیت سبزه‌میدان به عنوان پروژه ایران کوچک افزود: این محل قابلیت تبدیل شدن به محور گردشگری را دارد، البته این موضوع نیازمند همت مسئولان استانی است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره آش نیز یک رویداد مهم برای جذب گردشگر است، اضافه کرد: امیدواریم هر سال شاهد رونق بیشتر این جشنواره باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا