اقتصاد

اجرای ۹۷۰ میلیارد تومان طرح آبرسانی در ۱۵۷ روستای استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به استان زنجان که با هدف بازدید از روند اجرای پروژه ها و رفع موانع و تسریع در حل مشکلات آبرسانی استان به ویژه طرح های تامین آب اضطراری شرکت آبفا استان زنجان انجام گرفت، گفت: قرارداد دوم طرح محرومیت زدایی استان زنجان برای آبرسانی به ۱۵۷ روستا طی هفته آتی امضا و ابلاغ می شود.
«اتابک جعفری» اظهار کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان، جمعیتی افزون بر ۸۴ هزار نفر را از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می کند.
وی افزود: پیگیری تامین اعتبار برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سطانیه و همینطور اجرای طرح های رفع تنش آبی در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار، گرماب و کرسف از دیگر مصوبات این سفر بود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: پیگیری تدوین برنامه بلند مدت تامین آب شهرستانهای ابهر و خرمدره از حوزه حوزه های شمالی شهرستان و از سد تالوار برای شهرستان خدابنده، دیگر مصوبه ای بود که در این سفر مورد تصویب قرار گرفت.
جعفری با تاکید بر ضرورت تامین تجهیزات مورد نیاز شرکت های آب و فاضلاب برای خدمات رسانی هرچه بهتر به مشترکین گفت: تامین بیل مکانیکی و تانکر آبرسانی سیار برای امور آب و فاضلاب شهرستان خدابنده نیز بزودی انجام می پذیرد.
گفتنی است: دکتر جعفری در این سفر با همراهی نماینده شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه و نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی به بازدید میدانی از پروژه های آبرسانی و بررسی مسائل و مشکلات این شهرستانها پرداخت.
بازدید از تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره، بازدید از سد کینه ورس و همچنین شرکت در جلسه بررسی مسائل آبرسانی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه با حضور حجت الاسلام دکتر شجاعی نماینده مجلس شورای اسلامی و بازدید از روستاهای مسگر و عینیجک در شهرستان خدابنده و شرکت در جلسه بررسی وضعیت آبرسانی شهرستان خدابنده با حضور سید البرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های سفر یک روزه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان زنجان بود.
آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهر قیدار با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر برنامه ای بود که همرزمان با سفر دکتر جعفری لور به استان زنجان انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا