اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

یادواره شهدا و ایثارگران صنعت آب و برق استان زنجان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت، اقتدار و عزت امروز کشور مرهون جان‌فشانی رزمندگان است.
سردار محمود عباسی، امروز سه شنبه ۴ مهرماه در گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و مسئولین استانی و شهرستانی بابیان اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی از هر حربه‌ای استفاده می‌کرد تا این انقلاب را متزلزل کند افزود: از همین رو در آخرین اقدام خود به سراغ صدام رفته و وی را علیه ما شوراند و در زمان آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، صدام نیز با دلارهای کشورهای غربی که در اختیار او گذاشتند با تمام قوا به ایران حمله کرد تا بلکه بتواند جلوی نشر انقلاب را در منطقه بگیرد که این آرزو را با خود به گور برد.
وی ادامه داد: صدام به‌صورت ضرب‌الاجل به سرزمین ما حمله کرده بود و در حقیقت اگر مقاومت جوانان خرمشهر و جهان آرا نبود، این شهر در مدت کوتاهی توسط نیروهای عراقی اشغال‌شده بود.
سردارعباسی بابیان اینکه رزمندگان ما در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند، بیان کرد: اعتقاد و اعتماد به خداوند و وعده نصرت الهی و پیروی مطلق از ولایت‌فقیه دو ویژگی مهم رزمندگان ما بود که پیروزی بزرگی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.
مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس را قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز به دنیا ثابت‌شده که مردم انقلابی ما برای دفاع از نظام و انقلاب خود از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و بر همین اساس نیز غرب با تمام گزینه‌های روی میز خود جرات دست‌اندازی به این آب‌وخاک را ندارد.
سردار عباسی بابیان خاطراتی از رزمندگان شهرستان خرم دره و سردار شهید اباذر فیروزی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، بیان داشت: شهید فیروزی از آنجائی که بسیار شجاع هم بود هیچ ترس و واهمه‌ای از دشمن به خودش راه نمی‌داد. وقتی با ایشان همراه بودیم اصلاً یادمان می‌رفت که درصحنه سخت جنگ قرار داریم. در بیشتر عملیات‌ها نقش کلیدی داشتند.
وی با اشاره به پنجم مهر، سالروز شکست حصر آبادان توسط رزمندگان پرتوان سپاه اسلام در جریان عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه بیان کرد: تقریباً تا قبل از عملیات ثامن‌الائمه فرماندهی جنگ به عهده بنی‌صدر و تیم همراه او بود و بی‌واسطه جنگ را اداره می‌کردند.
سردار عباسی گفت: روند جنگ به‌گونه‌ای تغییر یافت که در جریان ۹ماه چند عملیات بزرگ موفق در جنوب انجام دادیم و صرفاً اجرای این ۴ عملیات، صحنه جنگ را به سود ما تغییر داد. اولین عملیات حصر آبادان (ثامن‌الائمه) بود. حالا شاید سؤال کنید که چرا آبادان؟ چون از همان اول آبادان محاصره شد و امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود. رزمندگان ما نیز گفتند اولین عملیات را انجام می‌دهیم تا فرمان امام به منصه ظهور برسد.
وی تصریح کرد: پس از دو ماه عملیات بزرگی به نام طریق‌القدس در منطقه شمال اهواز انجام شد که جبهه فتح المبین و جبهه جنوب را از هم جدا کرد. بدانید در عملیات ثامن‌الائمه ۱۳۰کیلومتر از تمامیت ارضی کشور را برگرداندیم، در طریق‌القدس ۵۶۰کیلومترمربع و در عملیات فتح المبین نیز دو هزار و ۴۰۰کیلومتر از سرزمین‌هایی که توسط عراقی‌ها تصرف‌شده بود باز پس گرفته شد.
مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یک امتیاز بزرگ این سه عملیات این بود که ایران با این سه عملیات توانست یگان‌های خودش را چه زرهی و چه توپخانه بازسازی و تشکیل دهد. همچنین غنائم فراوانی از این سه عملیات نیز به‌دست آمد که محصول آن تشکیل لشکرهای عملیاتی قدرتمندی شد، این عوامل باعث شد تا ما عملیات پیچیده و مشکل بیت‌المقدس را آغاز کنیم.
سردار عباسی تصریح کرد: امنیتی که امروز بر کشور حاکم است حاصل رشادتها و جان‌فشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های آنان است که همچنان از انقلاب و ولایت دفاع می‌کنند.
همچنین پیام جوادی در این آیین که همزمان با هفته دفاع مقدس و به میزبانی توزیع برق زنجان برگزار شد، گفت: ایثار و مقاومت غیورمردان و شیرزنان این سرزمین در سال‌های جنگ تحمیلی از حافظه تاریخی کشورمان پاک نخواهد شد و وظیفه تک‌تک ماست که یاد و خاطره ایثارگرانی که بی‌چشم‌داشت و سبک‌بال پای در رکاب رشادت نهادند را گرامی داریم.
گفتنی است ، این یادواره با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی(عج)، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، سردار محمودعباسی مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه ، مدیران عامل صعنعت آب و برق استان و خانواده های معزز شهیدان، ایثارگران و جانبازان مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس بمیزبانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا