دین و مذهب

“بر همان عهدی که بودیم، برآنیم هنوز”

شعار اصلی کنگره شهدای غریب برگرفته از شعر ادیب نیشابوری "بر همان عهدی که بودیم، برآنیم هنوز" است که بمنظور تجلیل و گرامیداشت مقام شهدای غریب دوران اسارت برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای ۲۱ عنوان برنامه در راستای برگزاری کنگره شهدای غریب در استان خبر داد.
عباس برزگر در جمع خبرنگاران،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر با اشاره به تشکیل ستاد استانی دبیرخانه کنگره ملی شهدای غریب در زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و اظهار کرد: شهدای غریب دوران اسارت شهدای مظلومی هستند که غریبانه در زمان اسارت در خاک عراق به شهادت رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه شعار اصلی کنگره شهدای غریب برگرفته از شعر ادیب نیشابوری “بر همان عهدی که بودیم، برآنیم هنوز” است که بمنظور تجلیل و گرامیداشت مقام شهدای غریب دوران اسارت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی خواهد شد.
سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان، از تشکیل ۳۲ ستاد استانی این کنگره در کشور خبر داد و یادآور شد: زیرمجموعه کنگره شهدای غریب اسارت ۳۲ ستاد استانی با کمک بنیاد‌های شهید کل کشور راه‌اندازی شده و دبیران استانی از خود آزادگان سرافراز انتخاب و معارفه شده‌اند که آقای قاسمعلی فیلو از آزادگان سرافراز به عنوان دبیر ستادی کنگره شهدای غریب استان زنجان انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: دبیران در قالب ستادی با ۶ کمیته که همگی از آزادگان سرافراز هستند، عهده دار فعالیت‌هایی در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، هنری، رسانه ای، اجتماعی و پشتیبانی هستند که متناظرین هربخش از میان ادارات و اعضای شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ها عهده دار هدایت و حمایت فعالیت‌ها را دارند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: برای هر ستاد استانی ۲۱ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که برگزاری یادواره شهدای غریب با عنوان «کوی نیک نامان» آخرین برنامه کنگره در استان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه ستاد‌های استانی ۱۰ ماه فرصت دارند تا برنامه‌های اجرایی خود را متناسب با اقتضائات و تعداد شهدا عملیاتی کنند، یادآور شد: اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای غریب در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.
سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: استان زنجان ۵ شهید غریب دارد که اخیرا ۴ شهید منتسب به زنجان به نام‌های ابراهیم ناجار، علیرضا دوستی، واحد علی‌خو (نریمانی) و فرهاد محمدی به این تعداد اضافه شده که باید شناسایی، و درصورت تایید هویت زنجانی بودن آن‌ها به این آمار اضافه خواهند شد.
وی گفت: بر این اساس عباس عسگربندلو، درویش زنگنه، غلامرضا کرد، فرامرز افشاری و آیت‌اله بیگدلی از شهدای غریب شناسایی شده استان زنجان هستند که در حین اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و با شناسایی ۴ نفر دیگر جدید، شهدای غریب زنجان به ۹ نفر افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا