اخبار ویژهاقتصاد

اجرای ۲۰ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان ماهنشان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۲۰ طرح آبرسانی روستایی و شهری در شهرستان ماهنشان اجرایی می شود که با تکمیل این طرح ها، جمعیتی افزون بر ۳۰۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: اجرای طرح آبرسانی به روستای رَز در بخش مرکزی ماهنشان شامل حفر وتجهیز یک حلقه چاه دستی با دبی ۲ لیتر بر ثانیه و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: آبرسانی به روستای لرده شور نیز با حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیمه عمیق با دبی ۲ لیتر بر ثانیه نیز از دیگر طرح هایی است که تنش آبی در این روستا را رفع می کند.
جزء قاسمی عنوان کرد: احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در روستای پری و همچنین اجرای کامل عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب این روستا به طول بیش از ۴ کیلومتر نیز از طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان ماهنشان است که با مشارکت بسیج سازندگی استان انجام می شود.
وی به احداث یک باب مخزن ذخیره آب ۱۰۰ مکعبی در روستای اورجک ماهنشان نیز اشاره کرده و گفت: اصلاح شبکه توزیع آب این روستا نیز به طول بیش از ۲ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: طرح آبرسانی به روستای ایده لو نیز شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه دستی، احداث یک کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ سرچاهی و اجرای عملیات برق رسانی در حال اجرا می باشد.
وی عنوان کرد: احداث یک کیلومتر خط انتقال در روستای سرپل، احداث خط انتقال به طول ۱.۵ کیلومتر به همراه حفر یک رشته قنات در روستای سهند سفلی و احداث ۱.۵ کیلومتر خط انتقال روستای مغانلوی قره گل به همراه حفر یک رشته قنات به طول ۴۰ متر نیز از دیگر طرح های آبرسانی در دست اجرای شرکت آبفا در شهرستان ماهنشان است.
این مسئول به احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای ویزمک، حفر یک حلقه چاه نیمه عمیق در روستای ایلی بلاغ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در انگوران نیز اشاره کرده و گفت: اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای قره ناس، حسن آباد، قرائی، خضرآباد و اینچه سعید نیز از دیگر طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان ماهنشان است که در دست اجرا قرار دارد.
جزء قاسمی یادآور شد: طرح های آبرسانی به روستاهای تک آغاج، قلعه ارزخوران، قره باتلاق، گلاب لو و تازه کند نیز در شهرستان ماهنشان در حال اجرا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا