اخبار ویژهاقتصاد

اجرای طرح کار گاز رسانی به ۶۹ روستا در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رحیم سلیمانی نژاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر مصرف بهینه گاز و با بیان اینکه اگر نیم درصد مصرف گاز را کاهش دهیم قطعی نخواهیم داشت اظهار داشت: در گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم و ۱۰۰ درصد شهر‌های استان گازرسانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت روستا‌های استان در برخورداری از گاز از نرم کشوری بالاتر است گفت: از ۹۱۱ روستای استان با گاز رسانی به ۳۷ روستا در سال‌جاری در هفته دولت تعداد ۷۱۲ روستا معادل ۹۴.۳ درصد خانوار‌های روستایی از نعمت گاز بهره‌مند بهرمند خواهند شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: کار گاز رسانی به ۶۹ روستا را در دست اجرا داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، پوشش گازرسانی به ۹۷.۸ درصد می‌رسد، علاوه بر آن ۸۲ روستا در بحث امکان‌سنجی و طراحی قرار دارد و ۴۸ روستا در مرحله اخذ مجوز و در مرحله پیمان سپاری است.
وی تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های گاز رسانی روستایی آماده افتتاح در هفته دولت در سالجاری ۱۸ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان مربوط در زنجان، خدابنده ۱۱ پروژه با ۱۷ میلیارد تومان، طارم چهار پروژه با ۱۲ میلیارد تومان، ایجرود سه پروژه با بیش از ۲ میلیارد تومان و ماهنشان یک پروژه با اعتبار بیش از سه میلیارد است که با افتتاح این پروژه‌ها یک هزار و ۸۰۷ خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اجرای این پروژه‌ها میزان بهره‌مندی خانوار‌های روستایی استان به بیش از ۹۷ درصد خواهد رسید که در این صورت استان زنجان به جمع استان‌های سبز کشور خواهد پیوست.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان بیان کرد: کل مشترکان گاز استان ۳۹۵ هزار و ۸۸۷ مشترک است که مشترکان خانگی شهری بیش از ۲۴۷ هزار مشترک، مشترکان روستایی بیش از ۱۱۳ هزار، واحد‌های صنعتی بیش از ۲ هزار و در واحد‌های تجاری بیش از ۳۲ هزار مصرف‌کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا