اخبار ویژهاقتصاد

تحت پوشش ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در سطح کشور

در سطح کشور 800 هزار نفر دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مصطفی خاکسارقهرودی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسالت خبرنگاران انعکاس، بازتاب و تبیین مسائل مهم کشور است.
وی با اشاره به اینکه خیران و فعالان عرصه کار خیر، قهرمانان ملی کشور هستند، افزود: اقتصاد بر پایه خیر و احسان شکل گرفته است که بر این اساس ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند؛ این میزان تعاون و همدلی جای شکر دارد.
قائم مقام کمیته امداد کشور تخصیص وام به دهک‌های ۱ تا ۳برای ایجاد شغل خبر داد و افزود: ازدواج عاملی است که افراد تحت پوشش دارای خانواده شده و از پوشش کمیته خارج شوند که در این جهت وام‌هایی برای آنان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به دریافت اعتبارات، ادامه داد: هر ساله میزان دریافت اعتبارات چند درصد افزایش می‌یابد و مسئولان تخصیص‌دهنده به بودجه کمیته امداد توجه ویژه دارند. با توجه به همین مسئله مبلغ مستمری ۲۰درصد افزایش داشته است؛ مستمری یک نفر ۷۶۴هزار تومان، دو نفر یک میلیون و ۹۲۰هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۲میلیون و ۴۲۰ هزار است.
این مسئول با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی و مسکن، اضافه کرد: ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری کرده بودیم که ۴۰۰هزار مورد آن اتفاق افتاده است.
قائم مقام کمیته امداد کشور در زمینه کمک‌های مردمی نیز، گفت: کمک‌های مردمی علی رغم تورم و فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش و سال ۱۴۰۱نسبت به سال قبل از آن ۳۴درصد رشد داشته است.
خاکسار تصریح کرد: در سطح کشور ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌ایم.
وی در خصوص تعداد عضو تحت حمایت کمیته نیز گفت: تعداد اعضا همواره در نوسان است، چراکه با توجه به ایجاد طرح‌های حمایتی، ازدواج، اشتغال، تلاش برای کاریایی، سبب شده تا تعداد افراد تحت پوشش متغیر شود. با این وجود طبق برنامه‌ریزی انجام شده تلاش این است تا افراد بیشتری از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و تلاش می‌کنیم روی مسکن مددجویان به به طور جد ورود یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا