اخبار ویژهاقتصاد

پیشرفت ۹۰درصدی پروژه ۲ خطه شدن راه‌آهن زنجان به قزوین

پروژه 2 خطه شدن راه‌آهن زنجان به قزوین 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شهرک صنعتی زنجان در آستانه اتصال به شبکه ریلی است، گفت: اتصال بیجار هم به این شبکه از ایستگاه بناب در دستور کار قرار گرفته است.
منوچهر صفری افزود:راه‌آهن شمالغرب کشور ۱۰سال پیش فقط یک مسیر قطار زنجان به مشهد داشت که در هفته ۲ روز برقرار بود.
وی با اشاره به پروژه ۲ خطه شدن راه‌آهن زنجان به قزوین، اظهار داشت: پروژه ۲ خطه شدن راه‌آهن زنجان به قزوین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور تصریح کرد: پروژه در مراحل پایانی کار قرار دارد و پرداخت نشدن مطالبات از علل کندی پیشرفت این پروژه محسوب می‌شود.
صفری گفت: یکی از مشکلات تکمیل پروژه وجود معارض در شهرستان تاکستان استان قزوین است که استان قزوین پیگیر معارض به وجود آمده در این بخش باشد.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص به هنگام اعتبار یاد شده، طبق برنامه ریزی ها این پروژه مهم ملی تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
صفری گفت:دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین باعث کاهش بارترافیک، حذف توقف قطارها، افزایش سرعت و مسافر قطارها و همچنین حجم جابه‌جایی بار از جمله فواید دو خطه کردن محسوب می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور به استقبال نشدن از طرح راه‌اندازی شده برای حمل خودرو با قطار با ظرفیت ۱۰ خودرو به مشهد اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر زنجان روزانه دو قطار به مشهد دارد.
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور خاطرنشان کرد: از زنجان در هر ۲۴ساعت، ۲ قطار از مبدا زنجان به مقصد مشهد حرکت می‌کند که از استقبال بالا خوبی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا