اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

امروزه شاهد کار‌های بزرگ در مساجد هستیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مصاحبه با بیان اینکه تحقق طرح محلات اسلامی نیازمند هم افزایی و مشارکت بسیج و کانون های مساجد است، گفت:خوشبختانه در استان زنجان در خصوص اجرای این طرح اتفاقات و برنامه های خوبی صورت گرفته است.
سردار طهماسبی با اشاره به طرح تحقق محلات اسلامی، اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح همکاری و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج با کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت امنا، امام جماعت و افرادی که نقش موثر در مساجد دارند است تا بتوانیم از این ظرفیت و بستر جهت کمک و ارائه خدمات به مردم استفاده کنیم و این طرح با همکاری و هم‌افزایی ارکان مساجد محلات اسلامی، در محلات تحقق می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این طرح از چند سال گذشته در کشور آغاز شده است، عنوان کرد:خوشبختانه در استان زنجان با جلسات برگزار شده و هماهنگی‌های میان مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج این طرح در حال اجرا است.
این مسئول با بیان اینکه از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا کنون مساجد بهترین مکان برای حل برخی از مشکلات و تعامل بیشتر مردم با یکدیگر است، افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (ره) فرموند مسجد سنگر است و این سنگر‌ها را حفظ کنید و این مساجد محلی برای عبادت و تربیت فرزندان است.
سردار طهماسبی با بیان اینکه ارتباط مدارس با مساجد نیز یکی از اهداف این طرح است، گفت:اگر مدارس، محلات، پایگاه مقاومت بسیج و مساجد با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند می‌توانند اتفاقات بزرگی رقم بزنند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر این موضوع تاکید دارند و معتقدند پایگاه مقاومت بسیج باید در داخل و کنار مساجد قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مستقر در مساجد به عنوان سپاه در قالب کوچک در محلات خواهد بود، خاطرنشان کرد:امروز شاهد کار‌های بزرگ در مساجد هستیم ازجمله توزیع بسته‌های معیشتی، شناسایی زوج‌های نیازمند و تهیه جهیزیه، ارائه خدمات حقوقی و پزشکی و برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری و برگزاری برنامه‌های مناسبتی با همکاری جوانان و نوجوانان صورت می‌گیرد.
جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح محلات اسلامی ارائه خدمات مختلف به مردم است، تصریح کرد:شناسایی مشکلات محله و انتقال آن به مسئولین، اصلاح ظرفیت ها، تعامل و جلب مشارکت مردمی برای حل مسائل و تامین امنیت، ازدواج آسان، برپایی حوزه‌های علمی، فعالیت قرآنی، محرومیت زدایی، سازندگی، بصیرت افزایی، برپایی یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، ترویج فرهنگ انفاق، تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه، حامی یابی برای نیازمندان، هیئت مذهبی و سیاسی محله از جمله اهداف این طرح می‌باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح محلات اسلامی نمایشگاهی برپا خواهد شد، عنوان کرد:این نمایشگاه در هفته آتی در سازمان بسیج برگزار و یکی از پایگاه‌های مقاومت بسیج استان زنجان با هدف معرفی دستاورد‌های و پیشرفت‌های خود در راستای طرح تحقق محلات اسلامی حضور خواهد داشت.
سردار طهماسبی خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی با رده‌های نمونه بسیج برتر، آشنایی مسئولین عالی کشور با خلاقیت و ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج، ترویج و انتشار الگوی‌های برتر، فراهم کردن زمینه هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی با مساجد و زمینه سازی برای اجرای بهتر طرح محلات اسلامی است.
بهروز حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا