پزشکی و سلامت

مربیان هلال احمر نوید بخش امید و زندگی در جامعه هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه مربیان امداد و کمک های اولیه بازوهای توانمند جمعیت هلال احمر در امر آموزش هستند، گفت:این افراد می‌توانند به عنوان سفیران امداد و نجات نویدبخش امید و زندگی در جامعه باشند.
اکرم یاری در حاشیه برگزاری دوره تربیت مربی کمک های اولیه کد ۳ اظهار کرد: این دوره ویژه اعضای جوانان داوطلبان و امدادگران و روئسای خانه های هلال جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار می شود.
وی با اشاره به هدف از برگزاری دوره، بیان کرد: ارتقا سطح آگاهی و تربیت نیروهای انسانی متخصص و متعهد و با دانش و اطلاعات روز بوده تا با کسب اطلاعات و تجارب از این دوره بتوانند آموزش های لازم را به اقشار جامعه انتقال داده و در کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات نقش آفرینی کنند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مربیان امداد و کمک های اولیه بازوهای توانمند جمعیت هلال احمر در امر آموزش هستند، گفت: آنچه بدیهی است این دوره نقطه عطفی در راستای اعتلاء اهداف و وظایف جمعیت در گسترش آموزش های همگانی و ارتقا تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث بوده و این افراد می‌توانند به عنوان سفیران امداد و نجات نویدبخش امید و زندگی در جامعه باشند و امدادگرانی ماهر و توانمند را پرورش دهند.
یاری با بیان اینکه ۸۵ نفر از اعضای جمعیت استان متقاضی این دوره بودند، افزود: از این تعداد ۶۰ نفر موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون اولیه شدند و به مدت پنج روز در محل در پایگاه امدادی شمالغرب زنجان آموزش های لازم را فرا می گیرند و پس از قبولی در آزمون نهایی موفق به اخذ گواهینامه مربی گری کمک های اولیه کد ۳ خواهند شد.
وی با اشاره به چگونگی پذیرش داوطلبین در این دوره گفت: افراد شرکت کننده باید از بین داوطلبان و نجاتگرانی که حداقل دارای مدرک کارشناسی و مدارک تخصصی دوره های مقدماتی امداد ونجات و اقدامات پیش بیمارستانی هلال احمر باشند .
این مسئول خاطر نشان کرد: در این دوره ۴۴ ساعته، موضوعات تئوری و عملی درباره روش تدریس ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی،نحوه تدریس فوریت های پزشکی از جمله خفگی، سکته مغزی، قلبی، آنژین صدری، دیابت،شوک و…، نحوه تدریس آشنایی با اندام ها و دستگاه های مختلف بدن،نحوه تدریس روش مواجه با مصدوم،تروما و انواع آن، آتل بندی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، آسیب های استخوانی، سوختگی ها، احیای بزرگسالان، کودکان و نوزادان، فرد غرق شده،فارماکولوژی و تجهیزات آمبولانس آموزش داده می شود.
یاری در پایان با اشاره به تفاوت این دوره با سال های قبل گفت: فرق این دوره با دوره‌های قبلی این بوده که در این دوره بیشتر شرکت کنندگان از اعضای داوطلب، امدادگران و روئسای خانه هلال هستند و بیشترشان سابقه مربیگری پایه داوطلبی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا