پزشکی و سلامت

رقابت اعضای هلال احمر در دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۶۰ نفر از امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، اعضای جوانان و مسئولان خانه های هلال استان در رقابت برای مربی گری کمک های اولیه هستند.
حکمت اله‌هاشمی افزود: هلال احمر به عنوان نهادی عمومی و بر اساس وظایف تعریف شده در اساسنامه و امر امداد و نجات در حوادث و سوانح غیر مترقبه و همچنین بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه امر آموزش همگانی و تخصصی امداد و نجات را در راستای آمادگی و کاهش اثرات نامطلوب بلایا و حوادث غیر مترقبه برعهده دارد.
وی یادآوری کرد: در این برنامه ها تلاش های قابل توجهی انجام می شود تا از نظر کمی و کیفی در ارائه خدمات، رضایتمندی جامعه را جلب کند و رسیدن به این مطلوب را با تلاش در جهت توسعه و گسترش آموزش آحاد جامعه و تربیت منابع انسانی متخصص می داند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این راستا تربیت مربیان، بازتوانی و به روز کردن اطلاعات، دانش و آگاهی آنان بسیار با اهمیت بوده و نقش مهمی را ایفا می کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: دوره تربیت مربی کمک های اولیه برای تدریس کمک های اولیه هشت و ۲۲ ساعته با رقابت ۶۰ نفر از علاقمندان با شرکت در کلاس های آموزشی نحوه تدریس آشنایی با اندام ها و دستگاه های بدن، مواجه، ارزیابی و اولویت بندی مصدوم، ارزیابی وCPR در شرایط خاص، ترما و انواع آن، فیکس کردن مصدوم آتل بندی، انواع پانسمان و بانداژ و انواع حمل مصدوم و دیگر سرفصل ها غاز شده است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره تربیت افرادی است که پس از طی کردن دوره مربوطه با بهره‌گیری از روش های آموزشی موثر، توانایی انتقال آموخته ها، تجربیات و مهارت های کسب شده خود را به فراگیران داشته باشند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه آموزش کمک های اولیه در سطح استان به عنوان یکی از اهداف اصلی آموزش های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، تامین مربیان مورد نیاز استان ها در زمینه آموزش های امداد و کمک های اولیه از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.
هاشمی خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر شرکت کننده در دوره تربیت مربی تا روز پنجشنبه در کلاس‌های آموزشی در نوبت صبح و عصر حضور دارند و پس از پایان آموزش های عملی و نظری در آزمون شرکت خواهند کرد.
به گفته وی، کسب کنندگان نمره قبولی در این آزمون به عنوان مربی کمک های اولیه هشت و ۲۲ ساعته تدریس خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: استان در حال حاضر ۸۵ مربی داوطلب آقا و خانم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا