اخبار ویژهدین و مذهب

لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در زمینه واقعه عاشورا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نشست کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان زنجان با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد .
آیت‌الله علی خاتمی، در نشست کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان زنجان اظهار کرد: هشیاری و آگاهی مسئله مهم امروز است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید کردند و در طول تاریخ نیز همواره با آن مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مقطعی همه تلاش بنی امیه این بود که در خانه ائمه اطهار را ببندد و ارتباط مردم را با آن‌ها قطع کند، ابراز کرد: ۱۰۰ سال اجازه ندادند احادیثی که راویان از پیامبر (ص) شنیده بودند، نوشته شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: اکنون نیز به بهانه آزادی بیان عده‌ای به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند و قرآن را آتش می‌زنند و این کارها نتیجه همان توطئه‌ها نسبت به اسلام و مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) فرمود که پدر من را با ذکر قربت الی الله به شهادت رساندند، تصریح کرد: این وقایع نتیجه جدا شدن قرآن از اهل بیت (ع) است و در غدیر نیز حدیث ثقلین نیز تاکید شده که قرآن و عترت نباید از یکدیگر جدا شوند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ابلاغ دین توسط پیغمبر (ص) و نگهداری دین توسط امام حسین (ع) انجام شده است، عنوان کرد: ۲ میلیارد مسلمان حفظ دین اسلام را مدیون خون سید و سالار شهیدان هستند؛ چراکه اگر فداکاری و کار بزرگ این امام بزرگوار نبود از د ن چیزی باقی نمی‌ماند.
وی یادآور شد: دشمن به این نتیجه رسیده که مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند و سیاست انگلیس همواره تفرقه بنداز و حکومت کن بوده است و در این بین وظیفه ما نسبت به آگاهی‌بخشی و حفظ این سرمایه ارزشمند سنگین است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: هیئت تراز اهل بیت یک جمعیت سیاسی بوده و گریه برای امام حسین (ع) و حتی کلمه لااله الاالله سیاسی است.
خاتمی در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در زمینه واقعه عاشورا، مداحان را به بیان حقایق و تبیین فرهنگ عاشورا دعوت کرد و افزود: مقتل خوانی و تاریخ عاشورا باید در مداحی ها مود توجه جدی قرار بگیرد و عبارات و مطالب واقعی در شان و منزلت امام حسین و یارلانش در مداحی ها بیان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا