اخبار ویژهدین و مذهب

۱۱۳ شهید سادات افتخار استان زنجان هستند

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: استان زنجان در دوران هشت سال دفاع مقدس 113 شهید سادات تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، عباس برزگر ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، به برنامه‌های این بنیاد در راستای گرامیداشت عید امامت و ولایت اشاره، و اظهار کرد: واقعه بزرگ غدیرخم یکی از مناسبت های بزرگ دینی و اساسی ترین رویداد تاریخ اسلام است و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در راستای گرامیداشت این عید بزرگ همه ساله برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سادات شخصیت‌های محترمی در جامعه ما هستند، تصریح کرد: سادات همواره خودشان را متصل به سلاله پاک و مطهر اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) می‌دانند و احساس مسئولیت بیشتری دارند که شهدای سادات نیز به ائمه اطهار تأسی و با بهره‌گیری از مکتب حضرت امیرالمؤمنین (ع)، در دفاع از ولایت ایستادگی کردند و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شدند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تکریم بزرگان و سادات در اعیاد و مناسبت‌ها از سفارشات دینی بوده، افزود: به منظور تکریم سادات عزیز، در این ایام با والدین معزز شهدای سادات که به عنوان وارثان بزرگ انقلاب و نظام اسلامی هستند، دیدار و تجلیل می‌شود.
وی در ادامه از برگزاری سومین یادواره شهدای سادات استان خبر داد و گفت: این یادواره با عنوان «بیعت با لاله‌ها» و با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌‌های معظم شهدا و ایثارگران، به منظور تکریم ۱۱۳ شهید والامقام سادات استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
برزگر با اشاره به اینکه زندگی‌نامه شهدای سادات در فضای مجازی به مناسبت عید غدیرخم منتشر می‌شود، یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت عید امامت و ولایت از کارکنان سادات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در مراسمی تجلیل و قدردانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا