پزشکی و سلامت

مدیریت سوانح نیازمند فکر خلاق است

مدیریت بر حوادث و سوانح نیازمند فکر خلاق و سناریو است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در دوره توان افزایی مسئولان امداد ونجات شعب و نجاتگران پایگاه های امدادی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت افزود: بتوانیم با تاسی از سیره ائمه اطهار بویژه حضرت امیر مومنان علی (ع) در تحقق اهداف سازمانی، بشردوستی و انسانیت که جزو اهداف اصلی هلال احمر محسوب می شود، موفق عمل کنیم.
حکمت اله هاشمی یادآوری کرد: با توجه به اینکه اهداف و نیت هلال احمری ها خدمت به همنوع است ائمه اطهار(ع) نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت صحنه های حادثه و امداد و نجات باید همراه با خلاقیت باشد چرا که به همه ما امدادگران و نجاتگران قبل از پوشیدن لباس سرخ و سفید و مقدس هلال احمر آموزش داده اند که امدادگری خلاقیت است.
هاشمی اظهارداشت: گاهی ممکن است ابزارها و تجهیزات لازم و اصلی برای امدادرسانی در دسترس نباشد و یا بردن این مسایل برای امدادرسانی در کوه و دره میسر نباشد، باید ابتکار عمل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خلاقیت ابتکار عمل و نوآوری است که باید بلافاصله ابداع کنید، افزود: امدادگران و نجاتگرانی که در حوزه امداد و نجات فعالیت می کنند به واسطه این نوع اقداماتی که انجام می دهند باید افرادی تیزهوش و باهوش باشند و بلافاصله در صحنه حوادث تدبیر کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت صحنه حادثه مراحلی دارد و به حتم توان افزایی ارزش کار همه امدادگران و نجاتگران را بیشتر خواهد کرد و ارائه آموزش موجب نجات جان انسان ها در صحنه های حادثه می شود.
هاشمی تاکید کرد: ۲۴ ساعت در حوزه ای فعالیت می کنیم که احتمال دارد در این مدت حوادث زیادی اتفاق افتد باید سناریو و ابتکارات امدادرسانی در همه حال تداعی شود و همواره باید در حال اندیشیدن و فکر کردن برای مدیریت و خلاقیت در حوادث باشید.
وی اظهارداشت: سناریو و مدیریت صحنه هایی که در حوزه امداد و نجات به آن تدبیر می کنید، باید تمرین شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده داریم، گفت: فعالیت در حوزه امداد و نجات مرد میدان می طلبد درصحنه های حادثه عالم به عمل باشیم تا به مردم، سیستم و اعتماد عمومی آسیبی نرسد.
هاشمی تاکید کرد: امداد و نجات علم خاص خود را دارد و نیازمند عمل است که باید مجهز به این موضوعات باشیم.
وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران هرچه خلاق و با انگیزه باشند این مهم بر مصدومان و آسیب دیدگان از حوادث تاثیرگذار است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران و نجاتگران کار ارزشمند و خداپسندانه ای انجام می دهند که با این خصایص باید اخلاق حرفه ای را در تمام مراحل کاری پیاده کنند.
هاشمی افزود: انجام درست مسئولیت در حوادث و سوانح بر اساس شرح کاری، امانتدار از ناموس و مال هموطن آسیب دیده، داشتن سرعت عمل، عدم بی تفاوتی، عدم کوتاهی در انجام وظیفه به حرمت لباس مقدس هلال احمر، انجام مراحل کاری در صحنه امدادرسانی، عمل درست و با سرعت و دقت در حادثه به جهت نجات جان انسان ها را جزو اخلاق حرفه ای امدادگرن و نجاتگران برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه به امدادگران و نجاتگران تخصصی و به جهت لباس خدمتی که بر تن کرده اند، اعتقادی است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این سازمان موظف هستیم به جهت مسئولیت خطیری که بر عهده داریم باید اخلاق حرفه ای را در هر شرایط و موقعیتی پیاده کنیم.
هاشمی ادامه داد: هلال احمری ها به کاری که انجام می دهند باید اعتقاد و انگیزه داشته باشند.
وی افزود: در حوزه مدیریتی چنانچه انگیزه امدادگران و نجاتگران کوتاهی کرده باشیم در پیشگاه خداوند و در قبال این اعضا و مردم پاسخگو هستیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شما روزانه با حوادث مختلفی مواجه هستید که برای ایجاد انگیزه و رفاه برنامه هایی داریم.
هاشمی یادآوری کرد: در عمل ثابت می کنیم به شما به عنوان نیروهای تخصصی ویژه است وباید توجه بیشتری نیز شود.
وی تاکید کرد: مدیریت بر حوادث و سوانح نیازمند فکر خلاق و سناریو است
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نمی توانیم سناریوی واحدی برای سوانح داشته باشیم چرا که حوادث عین هم نیست و کاملا متفاوت از هم می باشد که باید فرمول مربوطه و کلید واژه های آن اعمال و در صحنه حادثه با سرعت عمل بیشتری اجرا شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صحنه تصادف اقدامات عملی درست بیشترین تاثیرگذاری را در نجات جان انسان ها دارد و موجب اعتماد عمومی و دید مثبت هموطنان به هلال احمر می شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دید مثبت هموطنان به هلال احمر ناشی از اقدامات امدادگران و نجاتگران در حوادث و سوانح است.
وی ادامه داد: باید جایگاه، داشته ها و لباس مقدس هلال احمر را قدر بدانیم و شاکر باشیم که این سعادت نصیب ما شده که به عنوان ناجی برای هموطنان خدمت می کنیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تفاهم نامه رفاهی با هلال احمر گیلان منعقد شده که در این خصوص برای امدادگران و نجاتگران نگاه ویژه ای داشته ایم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: فضائل حضرت علی (ع) بی شمار است و مجلسی که در آن نام این امام همام باشد فوض فوض فرشتگان در آن رفت و آمد دارند.
حجت الاسلام و المسلمین جواد نصیری افزود: کسی که عشق و علاقه به حضرت علی(ع) داشته باشد به حتم کافر نیست.
وی ادامه داد: روز غدیر روز شادی هاست و کسی که در جهت احسان در این روز هزینه کند، خداوند برکت آن را چندین هزار برابر خواهد کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در روز غدیر هدیه و اطعام دهید تا این روز در میان مسلمانان و بویژه کودکان بیشتر نهادینه شود.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری اظهارداشت: هر فردی که امام زمان خود را نشناسد از دنیا برود به مرگ جاهلی مرده است.
وی به اهمیت زیارت عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: خواندن زیارت عاشورا نجات دهنده در دنیای اخروی است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ضمن تبریک عید امامت و ولایت در ادامه گفت: با همه امدادگران فعالیت های شبانه روزی امداد و نجات داشته ایم و این تیم ها نتیجه ۲۰ سال تجربه، عرق و تعصبی است که به هموطنان دارند.
غفور آقاجانلو تاکید کرد: مدیریت هلال احمر استان زنجان درد آشنای امداد و نجات و دغدغه امدادرسانی به هموطنان را دارد.
وی یادآوری کرد: قدردان زحمات همه امدادگران هستیم که در برف و کولاک، حوادث جاده ای، سیل، سرمای زیر صفر درجه در جاده ها، طرح های نوروزی، تعطیلاتی که باید در کنار خانواده باشند اما نبودند، هستیم.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مدیریت امداد و نجات اقتضایی است باید بتوانیم برای هر لحظه ای برنامه داشته باشیم هیچ ۲ حادثه ای یک شکل نیست.
گفتنی است، در دوره توان افزایی مسئولان امداد و نجات شعب و نجاتگران پایگاه های امدادی به مدت یک روز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا