اقتصاد

افتتاح ۳ طرح آب و فاضلاب استان زنجان در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مشاور ویژه وزیر نیرو در جلسه بررسی پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان زنجان که با حضور مدیران عامل شورای هماهنگی صنعت آب و برق این استان برگزار شد گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان زنجان از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و ۳ طرح نیز هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
«حمیدرضا جانباز» اظهار کرد: برای ادامه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان، با توجه به تاثیرات زیست محیطی و همچنین افزایش پساب تولیدی جهت استفاده در صنعت، ضمن تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، اعتبار ویژه ای نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری برای این طرح در نظر گفته خواهد شد.
وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت تامین آب پایدار برای شهرها و روستاهای محدوده سدهای “مراش” و “بلوبین” مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل احداث این دو سد بازنگری و افزایش یابد.
مشاور ویژه وزیر نیرو بیان داشت: برگزاری مناقصه احداث مخازن آب طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره، پیگیری اجرائی شدن برنامه های بلند مدت تامین آب استان به ویژه شهرهای زنجان و ابهر و تسریع در اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل طرح اضطراری تامین آب شرب شهر زنجان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
جانباز گفت: از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان ۳ طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب شامل احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، عملیات تکمیلی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره و تکمیل خط انتقال آب صنعت از سد گلابر امسال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: با بهره برداری از خط انتقال آب صنعت از سد گلابر، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب آب در اختیار مجتمع ریخته گری سهند ایجرود و مجتمع پتروشیمی زنجان قرار می گیرد.
وی گفت: پروژه بزرگ احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی، جمعاً با اعتباری افزون بر ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مشاور ویژه وزیر نیرو تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت این تصفیه خانه از ۲۷ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا