اخبار ویژهاقتصاد

انجام عملیات احیای ۱۳ واحد مهم تعطیل در استان زنجان

عملیات احیا و بازگشت به تولید 13 واحد مهم تعطیل در استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با شناسایی ۱۳ واحد مهم تعطیل که طی سال های اخیر بنا به دلایلی از قبیل مشکلات مالی ، مشکل بازار فروش ، عدم اراده سرمایه گذاران و …. از تولید بازمانده اند ، هم اکنون عملیات آغاز به کار مجدد این واحدها در حال انجام است.
مهندس مجید گلشنی منفرد افزود: از جمله واحدهای مهم تعطیل قابل احیا در استان شامل بلکا شرق ، چرم مصنوعی ، فولاد آلیاژی اشراق ، ذوب فلزات ابهر و دوک نخ می باشد که امیدواریم در آینده نزدیک شامل راه اندازی مجدد این واحدها در استان باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه فرایند احیا واحدهای راکد نیازمند همکاری دستگاه های دولتی و همراهی بخش خصوصی است اظهار داشت : از تمامی دستگاه ها و ارگان های دولتی انتظار می رود در راستای برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم و نقشه راه توسعه صنعتی و معدنی استان که مورد تاکید استاندار محترم نیز می باشد از تمامی ظرفیت های قانونی برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی استفاده گردد.
پیگیری رفع مشکلات قضایی سرمایه گذاران ، تامین تسهیلات و جذب سرمایه گذار جدید برای تملک واحد راکد از مواردی بود که مهندس گلشنی برای احیای واحدهای صنعتی نام برد.
وی یادآور شد: احیای واحدهای راکد صنعتی استان در زمره اقدامات ارتقاء بهره‌وری استان بوده که در کنار سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا تامین‌کننده سرمایه‌گذاری مورد نیاز استان جهت تحقق رشد ارزش‌افزوده بخش صنعتی مورد هدف می باشد.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: در این راستا و به منظور پیگیری و ارائه گزارش از روند عملیات احیای واحدهای تولیدی تعطیل استان ، برنامه تلویزیونی با عنوان ” در مسیر احیا ” در شبکه اشراق در حال تهیه و پخش از شبکه سراسری و استانی به صورت هفتگی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا