سیاسی و اجتماعی

ثبت بیش از ۲ هزار واقعه ولادت در دو ماهه اول امسال

در دو ماهه امسال بیش از 2 هزار واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل ثبت احوال گفت: در دو ماهه امسال در مجموع ۲ هزار و ۲۸۰واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.
ژاله چیان افزود: از ۲ هزار و ۲۸۰ واقعه ولادت ثبت شده در استان طی دو ماهه سالجاری ، ۱هزارو ۱۴۶ نوزاد پسر و ۱ هزارو ۱۳۴ نوزاد دختر بودند.
وی به ولادت های ثبت شده شهری و روستای اشاره کرد و افزود : از مجموع ولادت های ثبت شده در دو ماهه ، تعداد ۱هزارو ۴۶۶ ولادت در مناطق شهری و ۸۱۴ ولادت در مناطق روستایی بوده است.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سنی مادران در ثبت واقعه ولادت در این استان طی دوماهه سالجاری ۳۰ سال بود، گفت: بیشترین گروه سنی مادران در ثبت ولادت ها طی ۲ ماهه اخیر در استان مربوط به ۳۰ تا ۳۴ سال بود.
ژاله چیان به فراوانی نام در دو ماهه پرداخت و گفت: طی این مدت نام های امیرعلی، آی هان ، آریا ،حسین و امیرحسین برای پسران و نام های ماهلین،فاطمه ،زهرا ، آیلین و حلما برای دختران ، بیشترین فراوانی در نامگذاری در استان بودند.
مدیر کل ثبت احوال استان از ولادت های حاصل از چند قلو زایی در این مدت گفت: در این مدت ۳۶ واقعه تولد نوزادان دوقلو، یک واقعه تولد نوزادان سه قلو ثبت شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا