اقتصاد

کمک ۷۰۰ هزار فرانک سوئیس به اجرای طرح “نذر آب” هلال احمر توسط ژاپن

دولت ژاپن تاکنون 700 هزار فرانک سوئیس برای اجرای نذر آب کمک کرده که در صورت موفق بودن طرح و تقویت آموزش در آن چهار میلیون فرانک سوئیس نیز تزریق خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمد علی موذن تبار در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی کاروان سلامت در روستای ذاکر افزود: با توجه به اجرای موفق پنج دوره نذر آب در کنار این طرح کاروان های سلامت، آموزش، توزیع بسته های معیشتی، مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و خشکسالی نیز انحام می شود.
وی یادآوری کرد: امسال طرح نذر آب ۶ به مناسبت صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر در ۱۰۱ روستای کشور اجرا خواهد شد.
معاون جذب و سازماندهی داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به اجرای ملی نذر آب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور ژاپن اعلام آمادگی برای حمایت از اجرای این طرح کرده است، امسال استان های اصفهان، کرمان و هرمزگان ملی فعالیت خواهند کرد.
موذن تبار افزود: با استفاده از اعتبارات هلال احمر و حمایت خیرین این طرح اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال طرح نذر آب پررونق تر از سال های گذشته اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح توسط صلیب سرخ به رسمیت شناخته شده و منتظر هستیم استمدادهای بین المللی به بودجه موجود اضافه شود که دولت ژاپن تاکنون ۷۰۰ هزار فرانک سوئیس برای اجرای نذر آب کمک کرده است.
معاون جذب و سازماندهی داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ژاپن قول داده در صورت موفق بودن طرح نذر آب ۶ و لحاظ شدن آموزش در این طرح تقویت شود چهار میلیون فرانک سوئیس نیز تزریق خواهد کرد.
موذن تبار به مشارکت خیرین در اجرای نذر آب اشاره کرد و افزود: از ظرفیت خیرین در ۲ قالب استفاده می کنیم که تعدادی از آنها حقوقی هلال احمر را در حوزه ملی و استانی کمک می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شماره حساب ملی اعلام می کنیم عموم هموطنان می توانند از طریق واریز مبالغ در اجرای طرح مشارکت کنند.

اجرای طرح کاروان سلامت آورده های ارزشمندی برای هلال احمر دارد
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح های سازمان داوطلبان با ارزش، برنامه ریزی شده است چرا که تاثیرگذارترین طرح ها را در جامعه اجرا می کنند و بهره مندی از خدمات این طرح ها اعتماد عمومی را افزایش داده است.
حکمت اله هاشمی یادآوری کرد: در روستاهای محروم که ساکنان آن نیازمند خدمات درمانی هستند و امکان دریافت این خدمات در خارج از روستا برای آنها مقدور نیست، کاروان سلامت زمینه را فراهم می کند تا در محیط و با کار میدانی این خدمات را ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح ها آورده های ارزشمندی برای هلال احمر دارد که شامل جذب خیرین، داوطلبان و اعتماد عمومی به هلال احمر است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امروز شاهد همکاری پزشکان متخصص در کنار هلال احمر بودیم و در کنار این طرح فعالیت های آموزشی و توان افزایی با همکاری دیگر معاونت های هلال احمر انجام شد.
هاشمی تاکید کرد: پزشکانی که بیماران را در طرح کاروان سلامت ویزیت می کنند درصورتی که تشخیص دهند بیماری به ادامه درمان بیشترنیاز داشته باشد، ادامه درمان را در کلینیک هلال احمر زنجان انجام خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: برای این مهم از ظرفیت خیری و داوطلبان استفاده خواهیم کرد تا ادامه درمان ابتر نماند.
گفتنی است، جمعیت هلال احمر استان امروز به مناسبت هفته هلال احمر در قالب کاروان سلامت در روستای ذاکر شهرستان زنجان اقدام به ارائه خدمات درمانی، ویزیت رایگان و خدمات فرهنگی و آموزشی برای اهالی این روستا کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا