سیاسی و اجتماعی

چمن طبیعی سلطانیه هویت تاریخی زنجان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان محمدرضا براتی در حاشیه بازدید کارشناسان دفتر حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از چمن سلطانیه گفت: چمن طبیعی سلطانیه هویت تاریخی شهرستان سلطانیه و استان زنجان است و بنابراین حفظ این چمن بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص حفظ چمن سلطانیه، افزود: تمهیداتی در زمینه حفظ چمن سلطانیه با تشکیل جلسات منظم اندیشیده شده است که در این زمینه راهکارهای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت اندیشیده شده است.
وی در رابطه با راه‌کار کوتاه‌مدت برای حفظ چمن سلطانیه،بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ هکتار از چمن طبیعی سلطانیه را با ممانعت از ورود حیوانات به این چمن در راستای جلوگیری چرای بیش از حد دام‌، با اقدام به موقع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه قرق کرده‌ایم و امسال نیز در صدد تمدید این موضوع هستیم.
براتی در رابطه با حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز در اطراف چمنزار سلطانیه،گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز سبب کاهش چشمگیر حجم ورودی روان‌آب‌ها به چمن تاریخی سلطانیه شده که در این خصوص نیز تمهیداتی اندیشیده شده و با اجرای طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری و تسهیل آبرسانی از محل روان آبهای فصلی ، اقدامات لازم برای احیای چمن به‌کار گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا