اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

تشکل‌های کارگری در راستای احقاق حق و حقوق کارگران می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان به مناسبت روز جهانی کارگر به همت هیات اجرایی خانه کارگر زنجان، با حضور مسئولین استان در سالن همایش های اتاق بازرگانی با حضور تعداد کثری از کارگران واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع و اتحادیه بانوان کارگر استان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگردر زنجان، اصغر نجاری، ضمن تبریک به جامعه کارگری، با تقدیراز زحمات جامعه کار و کارگری که صنعت استان را اداره می کنند، اظهارداشت: مسئولان با مصوبات حوزه کار و کارگری در سالجاری کارگران را با موجی از نگرانی ها و استرسها مواجه کرده اند.
نجاری، با بیان بی مهر برخی مسئولین و دولتمردان در خصوص جامعه و تشکلات کارگری، ادامه داد: متاسفانه در سالجاری شاهد کم لطفی شورای عالی کار بودیم.
وی، با اشاره به نقد های ایجاد شده در این زمینه به عملکرد و مصوباتی دراین راستا، گفت: این اعتراضات صنفی نباید حمل بر نقد های سیاسی در کشور شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، تاکید کرد: همه تشکلات کارگری در راستای ساماندهی امور صنفی جامعه کارگری تلاش می کنیم.
نجاری ، با بیان اهمیت جایگاه کارگری با توجه به بیانات رهبری در سالجاری و توجه بیش از پیش به معشیت جامعه کارگری بدون بر چسب های سیاسی، گفت: شکل گیری تشکل‌های کارگری در راستای احقاق حق و حقوق کارگران می باشد.
وی، با اشاره به گلایه های از مسئولین استان در راستای عدم رسیدگی به امور صنفی کارگران استان، ادامه داد: توجه به مشکلات جامعه کارگری توسط مسئولین استان می تواند در رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و استان با ایجاد همبستگی در این شرایط گره گشایی بسیار از مشکلات باشد. نجاری افزود: هفته و روز کارگر فرصتی کوتاه و موقتی برای تجلیل از برخی کارگران است، دراین راستا برای بررسی و آسیب شناسی و تقویت مسائل اجتماعی، اقتصادی جامعه کارگری ضروری است توسط مسئولین و دولتمردان راهکارها و تدابیر بلند مدت اساسی اتخاذ شود.
وی، استفاده از نیروهای شایسته با تخصص های ویژه در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: به مطالبات جدی کارگران در وزارت خانه بهای داده نمی شود.
نجاری، اعتراضات کارگری را در حوزه تامین حداقل ها و دستمزدها مهم برشمرد و گفت: در سراسر کشور شاهد گلایه هاو اعتراضات از سمت کارگران در این زمینه هستیم.
دبیر اجرایی خانه کار استان، با اشاره به مسئولیت مسئولین استان در راستای حمایت از جامعه کارگری و غیبت مسئولین در مراسمات ویژه تشکلهای کارگری استان، افزود: حضور مسئولین در کنار جامعه کارگری و تشکلات این قشر در راستای دفاع از حق و حقوق جامه کارگری حائز اهمیت است.
وی، با اشاره به کافی نبودن سبد معیشتی کارگران و عدم تمایل کارگران برای اشتغال در کارگاهها و واحدهای تولیدی، گفت: این موارد در جامعه باعث ایجاد نگرانی در این خصوص شده است.
نجاری، با شاره به افزایش رسمی ۲۷درصدی حق و حقوق کارگران در جامعه، گفت: عملا این افزایش برای کارگران تازه کار ۲۱درصد بوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره به وجود تورم بالا در کشور، تصریح کرد: توجه به شرایط زندگی جامعه کارگری بعنوان بازوان توسعه اقتصادی در جامعه مهم و اساسی است.
نجاری، همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت مطالبات جامعه کارگری، تاکید کرد: تشکلات جامعه کاگری مایل است همه مشکلات را به صورت قانونی حل کنند.
وی، به بحث کاهش ارزش پول ملی و هدایت نقدینگی و افزایش تورم و مسئله برجام نیز ،اشاره کرد و گفت: امید است مسئولین دراین حوزه برای قدردانی از جامعه و تشکلات کارگری آنها را همراهی کنند.
صمد یوسفی اصل، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت بی منت اقشار جامعه کار و کارگری استان و کشور، اظهار داشت: کارگران کم توقع ترین قشر این کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، با بیان اینکه کارگران واحدهای تولیدی و در روزهای سخت کشور بر خلاف دیگر اقشار جامعه نه دور کاری داشتند نه مرخصی، ادامه داد: کارگران همیشه پای کار برای توسعه اقتصادی و رونق تولید پای کار هستند.
محمود عزیز خانی ، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اصطلاح سنگر سازان بی سنگر در مورد جامعه کارگری کشور، اظهارداشت: میدان جنگ امروزتوسط کارگران اداره می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه کارگران دارای شرایط سخت در سال رونق تولید هستند، ادامه داد: مردم و جامعه کارگران زنجان مشهور به خط شکنان در انجام کارهای سخت در عرصه کشور هستند.
وی، با اشاره به وجود پتانسیل های جامعه کارگری در شهر زنجان برای توسعه و پیشرفت کشور، تصریح کرد: تلاش مستمر وجه تمایز جامعه کارگری است.
این مسئول دراستان زنجان، گفت: در راستای حمایت از تولید استان مشکلات بیمه ای واحد های تولیدی را با مبلغی بالغ بر ۱۲۹میلیارد تقسیط کرده ایم.
عزیز خانی، با اشاره به تعهدات مستمری و درمانی تامین اجتماعی در استان ، افزود: سازمان تامین اجتماعی دومین تامین کننده خدمات درمانی در کشور است.
مدیر کل تامین اجتماعی، تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی صندوق بین النسلی برای نسلهای آینده است.
پرویز خالقی، نیز بعنوان آخرین سخنران دراین مراسم، با اشاره به روز گرامیداشت جهانی کارگر ، اظهارداشت: ضروری است هر روز برای ما روز کار باشد و همه مسئولان نیز کارگر هستند.
فرماندار زنجان، با بیان اهمیت امنیت شغلی برای جامعه کارگری، ادامه داد: بروز برخی از آسیهای اجتماعی در راستای شرایط اقتصادی است.
وی، با اشاره به اهمیت در خواست های مطالبه گری صنفی کارگران در چار چوب قانون، تصریح کرد: مسئولین را در تشکلات کارگری بعنوان کاگر به حساب بیاوردید.
خالقی، با بیان اهمیت حل مسائل استانی توسط مسئولین استان، گفت: در صورت کم کاری دستگاههای ذیربط قول مساعدت برای حل مشکلات در راستای توسعه واحد های تولیدی داده می شود.
وی، با اشاره به بیشترین سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی و اشتغالزایی استان در سال گذشته، تاکید کرد: نیروی انسانی بعنوان سرمایه های ملی و اشتغال در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش جوانی جمعیت برای مسئولین دارای اهمیت ویژه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا