سیاسی و اجتماعی

غرس ۲ هزار و ۸۰۰ اصله نهال توسط هلال احمر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه غرس نهال در شرکت کالسیمین شهر دندی شهرستان ماهنشان گفت: همزمان با سراسر کشور در این استان ۲هزار و ۸۰۰ اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کمتر از ۲۰ دقیقه غرس شد.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: طرح کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت صدومین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در هفته منابع طبیعی در سطح کشور برنامه ریزی شده بود.
وی یادآوری کرد: به همین دلیل در آخرین روز از هفته منابع طبیعی کاشت این تعداد نهال به طور همزمان در سطح کشور آغاز و در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، خرم دره، طارم، ماهنشان و ایجرود نیز ۲ هزار و ۸۰۰ اصله نهال غرس شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیابان زدایی و گسترش پوشش گیاهی در مناطق شهری، کاهش میزان دی اکسید کربن با کاشت گونه های گیاهی متناسب با اقلیم هر منطقه از اهداف کاشت نهال توسط جمعیت هلال احمر به شمار می رود.
موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا و کشور حفاظت از زندگی و سلامت انسانها، محیط زیست و منابع طبیعی است، بر همین اساس کاشت نهال در سطح استان زنجان و کشور کلید خورده است.
وی ادامه داد: در این راستا نیز جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت داوطلبان و جوانان که طیف وسیعی از این مجموعه را تشکیل می دهند به منظور حفظ و نگهداری از منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال کرده ایم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سهمیه استان زنجان از پویش کاشت ۱۰۰ هزار نهال ۲ هزار عدد بود که توانستیم امروز ۲ هزار و ۸۰۰ نهال را به منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از زندگی و سلامت انسان ها غرس کنیم.
موسوی خاطرنشان کرد: اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز در سطح کشور در ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه ۱۰۰ هزار نهال را غرس کردند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در ادامه افزود: با توجه به برنامه پویش ۱۰۰ به مناسبت یکصدمین سال تاسیس هلال احمر در محوطه شرکت کالسیمین با مشارکت پرسنل این شرکت، نیروهای منابع طبیعی استان، جمعیت هلال احمر استان و شهرستان و تعدادی از مسئولان شهرستان ماهنشان از جمله فرماندار محترم شهرستان و گروهی از سمن ها، مشغول غرس نهال به تعداد یکهزار و ۲۰۰ اصله نهال در این مکان هستیم.
سید حسن حسینی اظهارداشت: با توجه به تعدادی که قرار بود براساس زمان بندی در کمتر از ۲۰ دقیقه باید غرس شود انجام و رکورد آن نیز ثبت شد.
وی ادامه داد: همزمان با این مراسم در سایر شهرستان ها هم این رکورد ثبت شد و براساس سهمیه تعیین شده برای استان زنجان، بیش از ۲۸۰۰ اصله نهال در سطح استان در کمتر از ۲۰ دقیقه غرس شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: این پویش تمرینی برای طرح مردمی “کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور” که آغاز آن از سال ۱۴۰۲ خواهد بود، است.
حسینی یادآوری کرد: با توجه به موفقیت این پویش، امید داریم که طرح مردمی کاشت درخت هم با موفقیت اجرایی شود.
وی تاکید کرد: مهمتر از تولید و کاشت، نگهداری و آبیاری سال های اولیه استقرار نهال ها در زمین است که باید سازمان ها و افرادی که متولی کاشت این نهال ها هستند نسبت به نگهداری و استقرار آنها در طبیعت نیز دقت و اهتمام کافی را انجام دهند.
گفتنی است، غرس این تعداد نهال در سطح استان زنجان با همکاری و حضور عوامل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و فرماندار شهرستان ماهنشان انجام شد و در شهر دندی نیز در محوطه شرکت کالسیمین، شرکت فرآوری مواد معدنی روی و شرکت گوهر رود با همکاری کارکنان این شرکت ها محقق شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا