اخبار ویژه

افزایش۴۱درصدی درآمد گمرک استان زنجان در سال جاری

میزان درآمد گمرک استان در سال جاری 41 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ میزان منابع بانکی استان به تفکیک نوع سپرده شامل سپرده های قرض الحسنه ،کوتاه مدت، بلند مدت و سایر سپرده های بانکی رقم ۴۶۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
نادری با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک های دولتی استان در این مدت را رقم ۴۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است،اظهار داشت: بیشترین تسهیلات پرداختی بانک ها به ترتیب در بخش صنعت با ۳۴ درصد ، بخش خدمات و بازرگانی ۵/۲۵ درصد و پس از آن تسهیلات قرض الحسنه با ۱۶ درصد در قالب طرحهای فرزند آوری –جوانی جمعیت-ازدواج و تسهیلات برای نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود نسبت مصارف به منابع بانک های استان را ۱۰۱ درصد است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: میزان مانده مطالبات سررسید گذشته و معوق بانک های دولتی در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ ,۲۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است که وصول به موقع این مطالبات می تواند میزان تسهیلات پرداختی بانک ها را به متقاضیان تسهیل کند.
وی اظهار داشت: میزان درآمد گمرک استان در سال جاری ۴۱ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت:میزان صادرات کالا از گمرک زنجان به لحاظ ارزشی با افزایش ۹ درصدی به ۵۳۴ میلیون دلار رسید.
نادری با بیان اینکه ترکیه ،عراق ،امارات عربی متحده شرکای اول تجاری گمرک زنجان در زمینه صادرات است، افزود:عمده کالاهای صادراتی شامل شمش روی، ترانسفورماتور، شمش فولادی، پروفیل و میلگرد است.
وی به واردات کالا از طریق گمرک زنجان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به لحاظ ارزشی ۵۶۹ میلیون دلار به گمرک زنجان کالا وارد شده است که در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: بیشتر کالاها از کشورهای ترکیه، سوییس و امارات متحده عربی وارد شده که عمده آنها مواد اولیه تولید و ماشین الات خطوط تولیدی واحدهای صنعتی بوده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نکته قابل توجه در صادرات و واردات کالا از گمرک زنجان را ارزش آنها دانست و گفت: هر تن کالای وارداتی از گمرک زنجان ۱۲۱۲ دلار و هر تن کالای صادراتی نیز ۲۰۷۳ دلار ارزش دارد.
وی همچنین در خصوص درآمد گمرک استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت که میزان درآمد گمرک استان ۴۴۷۷۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۴۱.۶ درصد می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا