اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر علیرضا فیروز‌فر در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه سبزه میدان گفت: سبزه‌میدان پروژه چند دهه‌ای است، اما از اسفند سال گذشته یک استارت پر شتاب برای ساخت آن زده شده است و خوشبختانه با کار شبانه ‌روزی به هدف گذاری لازم در این پروژه رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان افتتاح خواهد شد، گفت: این فاز شامل باغ آستانه یعنی همان سبزه میدان قدیم، صحن جنوبی، باغراه شرقی و غربی، ۶۳ غرفه در صحن جنوبی است.
شهردار زنجان از آماده‌سازی همزمان سیستم ذوب برف و آبنمای موزیکال خبر داد و گفت: نصب تجهیزات تا دو سه روز آینده و افتتاح پروژه نیز تا ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد.
فیروزفر با بیان اینکه در قسمت شمال شرقی نیز فاز جنوبی باغ ذوالفقاری را داریم، گفت: امیدواریم فاز شمالی پروژه (تالار شهر و محوطه ) تا یکسال آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.
شهردار زنجان در ارتباط با محدودیت ترافیکی در مسیر ساخت سبزه میدان نیز گفت: طبق نظر مشاور قسمت میانی فاز شمالی و فاز جنوبی پروژه که خیابان زینبیه فعلی است بعنوان شریان اصلی نباید قطع شود و بگونه¬ای طراحی شده است که در مواقع اجبار بسته شده و بصورت یکپارچه فاز شمالی و جنوبی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جشن افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان به صورت مردمی انجام خواهد شد، افزود: جشن بزرگی به همین مناسبت همزمان با جشن های دهه فجر برگزار خواهد شد.
وی در ارتباط با اعتبار هزینه شده در ابن طرح نیز گفت: تا امروز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه های اجرایی پروژه بوده و از این پس هم ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز می باشد، اما با احتساب بروز هزینه تملک‌های انجام شده این اعتبار به ۶ یا ۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
شهردار زنجان اتمام پروژه سبزه میدان را یکی از مطالبات مهم مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به قرارگیری پروژه در هسته مرکزی شهر، این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا