سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

لزوم توجه به اشتغال مناطق محروم و روستایی

توسعه وتقویت مشاغل خرد وخانگی به ویژه در مناطق محروم وروستایی یکی از اولویت های اصلی این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت واقشار نیازمند بوده که با جدیت در حال پیگیری واجرا است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در بازدید از کارگاه مهارت آموزی طرح های راهبری شغلی کمیته امداد اداره ماهنشان که در روستاهای مادآباد و گونای از توابع این شهرستان با حضور سید مرتضی خاتمی نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان وایجرود و محمد رضا محمدی، فرمانداری شهرستان ماهنشان انجام گرفت، گفت: تقویت و توسعه مشاغل خانگی راهکاری موثر برای توانمندسازی ورونق اقتصاد خانواده ها است.
وی ارتقاء کیفیت مشاغل را همچون کمیت آن مهم دانست و افزود: توسعه وتقویت مشاغل خرد وخانگی به ویژه در مناطق محروم وروستایی یکی از اولویت های اصلی این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت واقشار نیازمند بوده که با جدیت در حال پیگیری و اجرا است.
صالحی با بیان اینکه ارائه آموزشهای فنی وحرفه ای با هدف ارتقای سطح مهارت مددجویان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند برای ورود به عرصه کسب وکار وتولید واشتغال یکی از برنامه های این نهاد در حوزه اشتغال زایی و توانمندسازی است، ادامه داد: با همین نگاه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۰۰ مددجوی عزیز تحت حمایت از دوره های آموزشی مربوطه بهره مند و قریب به ۱۸۰۰ نفر دیگر نیز در مراحل سپری کردن این دوره ها هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از برگزاری این دوره ها را کمک به پایداری طرح های اشتغال عنوان کرد و گفت: برنامه ها به گونه ای هدف گذاری شده است که افراد پس از گذراندن دوره آموزشی واخذ مدرک فنی وارد عرصه اشتغال شده وبا فراهم شدن زمینه درآمد زایی خانواده، مسیر توانمندسازی وخودکفایی آنان تسریع شود .
گفتنی است در حاشیه این مراسم از دستاوردهای اشتغال وخودکفایی مددجویان عزیز تحت حمایت روستا های گونای ومادآباد شهرستان ماهنشان با حضور سید مرتضی خاتمی نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان وایجرود در مجلس شورای اسلامی، روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان، محمد رضا محمدی فرماندار شهرستان ماهنشان وجمعی از مسئولین وخیران محلی بازدید به عمل آمد .انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا