اقتصاد

اعلام نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال ۱۴۰۱  

طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال 1401 اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: کارمزد ماهیانه ذخیره سازی گندم در مراکز بخش خصوصی از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۱ بر اساس رتبه بندی درجه یک و دو جهت اجرا ابلاغ شد.

وی عنوان کرد: کارمزد ذخیره سازی گندم اعم از کارخانه و غیرکارخانه با رتبه درجه یک برای سیلوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم ۱۴۱ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم ۱۳۸ ریال و با رتبه درجه دو برای سلیوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم ۱۲۶ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم ۱۲۳ ریال در نظر گرفته شده است.

زمانی گفت: نرخ سیلوهای بتنی و فلزی در کارخانجات و غیر کارخانجات بر حسب نوع سازه یکسان در نظر گرفته شده است و هرگونه تغییر کارمزد ذخیره سازی در انبار نسبت به سال ۱۴۰۰ منوط به افزایش و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد.

وی بیان کرد: استان زنجان با دارا بودن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم به میزان بیش از ۵۰۰ هزارتن توسط مراکز ملکی و خصوصی، یکی از مهم ترین ذخایر کالاهای اساسی در استان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌ مؤثر در تأمین امنیت پایدار غذایی را در اختیار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: ظرفیت موجود ذخیره‌سازی در قالب ۱۶ مرکز استاندارد و نیمه مکانیزه ذخیره گندم در قالب سیلوهای فلزی و بتنی و انبارهای مکانیزه با امکان نگهداری بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

وی اظهار کرد: با توجه به مصرف گندم استان زنجان به میزان حدود ۱۵۰هزارتن در هر سال، ظرفیت خالی ذخیره‌سازی می‌تواند با واردات موقت گندم و ایفای نقش پایانه‌ای برای تبادل منطقه‌ای این محصول استراتژیک، ضمن ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های جدید شغلی و اشتغال‌زایی را نیز برای استان به همراه داشته باشد.

زمانی خاطرنشان کرد: جهت تامین امنیت غذایی پایدار و تسریع در امر تولید آرد استان زنجان، نیمی از گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای کارخانجات آردسازی استان زنجان نگهداری می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا