اقتصاد

روستاهای شهرستان خدابنده در تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارند

همه روستاهای این شهرستان تولید کننده هستند و در تامین امنیت غذایی نقش مهمی را ایفا می کنند که امید داریم برای آنان خدمات موثری را ارائه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، فرماندار شهرستان خدابنده در آیین افتتاح طرح” ملی نذر آب۵ ” در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده گفت: جمعیت هلال احمر برای آبادانی روستاهای کم برخودار در تلاش بوده و با تمام توان برای هموطنان در این مناطق خدمات بی منت ارائه می دهد.
جواد تاراسی افزود: پروژه های عمرانی و آبادانی در شهرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی جمعیت هلال احمر در حال پیشرفت و انجام است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه در۱۰۷ روستای شهرستان مشکل تامین آب آشامیدنی را داریم و در ۴۰ روستا نیز شدت این مساله بالاست، دستگاه های اجرایی از جمله جمعیت هلال احمر به این مشکلات توجیه شده و این مشکل را رفع می کنند.
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: همه روستاهای این شهرستان تولید کننده هستند و در تامین امنیت غذایی نقش مهمی را ایفا می کنند که امید داریم برای آنان خدمات موثری را ارائه دهیم.
تاراسی به کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان زنجان اشاره کرد و اظهارداشت: این مجموعه اقدامات قابل توجهی را در زمینه خدمات فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشکی، زنان و رایمان، پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط و تغذیه را در روستای خلیفه قشلاق و اهالی روستاهای تابعه ارائه می دهند.
وی یادآوری کرد: علاوه بر این خدمات، جمعیت هلال احمر استان زنجان ۲ دستگاه تصفیه آب آشامیدنی نیز در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق با هزینه پنج میلیارد ریال با تفصیه ۱۰ هزار لیتر در شبانه روز نصب کرد.
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: در روستای خلیفه قشلاق نیز به طول ۵ هزار و ۳۰۰ متر لوله کشی آب تا درب منازل ساکنان انجام شده است.
تاراسی اظهارداشت: در سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروژه های نصب دستگاه های تصفیه آب و کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان به هموطنان افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سطح کشور و استان برای آبادانی روستاهای کم برخودار در تلاش بوده و با تمام توان برای هموطنان در این مناطق خدمات بی منت ارائه می دهد.
گفتنی است، طرح نذر آب ۵ با مشارکت خیرین و نیکوکاران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرمانداری شهرستان خدابنده، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، کمیته امداد، بخشداری و دهیاری روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق و خانه هلال گرماب محقق شده است.
روستای قره ولی با ۱۰۵ خانوار و ۳۵۰ نفر جمعیت، خلیفه قشلاق نیز با ۱۰۷ خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت به ترتیب در ۱۶۰ و ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا