پزشکی و سلامت

زنجانی ها علاقمند فراگیری کمک های اولیه هستند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاقمندان به فراگیری مجازی و حضوری دوره آموزشی” کمک های اولیه” در قالب طرح بوت کمپ تابستانی اقدام کنند.
حکمت اله هاشمی افزود: تابستان اوقات فراغت نسبی برای خانواده ها به شمار می‌رود، از این رو در راستای بهره مندی هدفمند از این فصل معاونت آموزش و پژوهش اقدام به برگزاری دوره آموزشی کمک های اولیه کرده است.
وی اظهارداشت: در این بوت کمپ آموزشی افراد ضمن کسب مهارت های کمک های اولیه، تجربه یادگیری فشرده و شبکه سازی و تعامل با دیگران را نیز تجربه خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در اردوی ترکیبی ۱۰ دوره فشرده رشته های کمک های اولیه در قالب یک پکیج جامع در سامانه آموزشی های مجازی خادم با شعار “قهرمان جهان شوید” طراحی شده است.
هاشمی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تقویت و توسعه مهارت های عموم مردم در زمینه کمک‌ های اولیه و بهره مندی از اوقات فراغت تابستان برشمرد.
وی با بیان اینکه روش آموزش این دوره مجازی و حضوری است، خاطرنشان کرد: بخش مجازی این بوت کمپ رده سنی ندارد و برای عموم مردم‌مجاز است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای بخش و کارگاه حضوری همه آحاد جامعه و افراد بالای ۱۲ سال به شرط گذراندن دوره مجازی می توانند در دوره های حضوری شرکت کنند.
هاشمی یادآوری کرد: در بخش مجازی علاقمندان می‌توانند پس از شرکت در این دوره های آموزش، گواهینامه هر دوره را به صورت مجزا دریافت کنند.
وی ادامه داد: فراگیران پس از گذراندن دوره های مجازی با در دست داشتن گواهینامه های ۱۰ دوره مجازی به شعب هلال احمر در شهرستان های استان زنجان مراجعه و برای شرکت در کلاس های کمپ حضوری ثبت نام کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بخش حضوری این اردوی ترکیبی ۱۹ شهریور امسال به مناسبت روز جهانی کمک‌های اولیه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: پس از پایان دوره آموزشی گواهینامه کمک های اولیه برای شرکت کنندگان صادر می شود.
وی سرفصل های آموزشی این دوره را هشت ساعت شامل خفگی، احیای قلبی – ریوی، زخم و کنترل خونریزی، گرمازدگی، سوختگی، مارگزیدگی، مسمومیت، بهداشت دست ها، رفع اشکال و پاسخگویی سوالات و آزمون عملی برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا