دین و مذهب

روحیه‌ی انجام کارهای خیر در زنجان بالاست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آئین افتتاح موسسه “محکم” در زنجان با اشاره به فعالیت موسسات متعدد خیریه در این استان، گفت: روحیه‌ی مشارکت در امور خیریه و انجام کارهای خیر در زنجان بالاست.

آیت‌الله علی خاتمی خطاب به بنیانگذاران و گردانندگان این موسسه و خیرین و پزشکان همکار با آن اظهار کرد: شما به جمعیتی خدمت می‌کنید که امروز کودک هستند و فردا بزرگ می‌شوند و شیرینی و حلاوت خدمات شما، تا پایان عمر با آنان خواهد بود و به خاطر این توفیق باید شکرگزار درگاه الهی باشید.

وی خاطرنشان کرد: کودکانی که امروز از موسسه “محکم” خدمت می‌گیرند، فردا وارد عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌شوند و روح قدردانی، آنان را وادار به توسعه‌ی این امر خیر می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در آیات و روایات، دو نوع اجل برای انسان مطرح شده است که شامل اجل قطعی و اجل شناور می‌باشد، اظهار کرد: طبق آیات و روایات، احسان و نیکی، اجل معلق یا شناور را به تأخیر می‌اندازد و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است “یَعیشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَعیشونَ بِاَعْمارِهِمْ” یعنی مردم، بیشتر از آن‏که با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خود زندگی می‏‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احسان می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله مالی، زبانی، هدایتی و درمانی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تاخیر در اجل و عمر طولانی، باید فرصتی برای کسب توفیق روزافزون باشد و نهایت بهره از آن برده شود.
آیت‌اله خاتمی ابراز امیدواری کرد: افتتاح موسسه “محکم” در زنجان در آستانه‌ی عید سعید قربان، برکت و توفیق مضاعفی را برای خیّرین، پزشکان و بنیانگزاران این موسسه به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا