اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

ترویج فرزندآوری در گرو فرهنگ سازی است

ترویج فرزندآوری در گرو فرهنگ سازی است و نقش رسانه ها و دستگاههای فرهنگی، بسیار پر رنگ است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مولفه‌های اصلی تاثیر گذار بر جمعیت بویژه ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد و گفت: اگرچه بخشی از دلایل در این حوزه مربوط به مسائل اقتصادی است ولی مسائل فرهنگی عامل مهمتری است.
ابوالفضل رفیعی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه مسئله جمعیت جزو اولویتهای مهم است، افزود: باتوجه به محدودیت چند ساله پنجره جمعیتی ، علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی ، نقش رسانه ها بدلیل تاثیر در جهت دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی بسیار پررنگ است و بایستی در آگاهی دهی وایجاد حساسیت در جامعه اقدام عاجل نمایند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت استان اشاره کرد و گفت: رصد و پایش مستمر تغییرات جمعیتی و عملکرد دستگاه ها ضروری است و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها از قبیل داشبورد مدیریتی استان و پایش های میدانی بهره برداری شود.
رفیعی بر ضرورت اجرای تکالیف ابلاغی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دستگاههای ذیربط تاکید کرد و افزود: علاوه بر نظارت و پیگیری دبیرخانه ستاد، عملکرد مدیران دستگاه ها در این زمینه توسط بازرسی استانداری ارزیابی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا