اخبار ویژهاقتصاد

پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با شعار « اینجا محل تجمع خیرین است» ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان پرداخت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، روح‌‎اله صالحی ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی افزود: این صندوق پیشرو در ترویج سنت قرض الحسنه در کشور است و خدمات آن با هدف حمایت از نیازمندان و توانمندسازی این قشر انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صندون امداد ولایت از سال ۹۵ با شعار «اینجا محل تجمع خیرین است» کار خود را آغازذ کرده است، گفت: فعالیت‌های این صندوق در سه بخش توسعه و ترویج فرهنگ خیر و احسان، استفاده از مشارکت گروه‌های مردمی و ارائه خدمات قرض‌الحسنه ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۲۱ مورد و امسال هم ۶۴۲ فقره به مبلغ کل ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شد.اضافه کرد: این تسهیلات شامل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی،تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان بوده است.
صالحی به برخی از خدمات نوین این بانک هم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات بانکی همراه بانک و اینترنت بانک، بحث کارت هدیه و بن کارت، تقویت شعبه دیجیتال و ارائه خدمات غیرحضوری از جمله خدماتی است که این بانک ارائه می‌دهد.
صالحی با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان در ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه، اظهار داشت: مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد از طریق سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت در کنار ترویج سنت قرض‌الحسنه زمینه کمک و تامین منابع برای رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت را بیش از پیش فراهم می کند.
صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و هدف از ایجاد و تأسیس صندوق، جذب منابع مردمی در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه، افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان جامعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا