اقتصاد

۱۱ اکیپ بازرسان بر بازار استان زنجان نظارت دارند

۱۱ اکیپ بازرسان بر بازار استان زنجان نظارت دارند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه ذخیره گندم، برنج و مواد پروتئینی در استان اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هزار تن سیب و پرتقال شب عید نیز در استان تامین و ذخیره شده و طی چند روز آینده در موعد مقرر در سطح استان توزیع می شود.

خلیل قاسملو به فعالیت ۱۱ اکیپ متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، اصناف و اتحادیه های صنفی در استان برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: از ظرفیت نیروهای بسیج نیز برای تقویت اکیپ هاری نظارتی در آستانه نوروز بهره گرفته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان اظهار داشت: میزان جوجه ریزی نیز دراستان به اندازه کافی است و ما در روزه های آینده از بابت تامین گوشت مرغ در بازار کمبودی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر پایه اطلاعات مرکز آمار ایران، استان زنجان در تورم سالانه ( ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ۱۴۰۰) با نرخ ۴۶.۴ درصد سومین استان کشور است در حالی نرخ تورم کشور ۴۱.۴ درصد است.

قاسملو افزود: تورم نقطه به نقطه(نرخ تورم بهمن امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته) استان زنجان ۳۶ درصد است که با نرخ کشور که ۳۵.۴ درصد است، فاصله زیادی ندارد.

وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه نیز در استان ۲.۶ درصد و این رقم در کشور ۲.۱ درصد اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه این استان با نرخ تورم ۷۷.۱ درصد در پوشاک و کفش، با فاصله از استان های دیگر بالاترین تورم را دارد، افزود: استان البرز بعد از زنجان در این شاخص قرار دارد که نرخ تورم پوشاک و کفش در آن ۶۰.۴ درصد اعلام شده و تورم کشوری در این بخش ۵۱.۹ درصد است.

قاسملو علت گرانی پوشاک در استان زنجان را ناشی از ضعیف بودن زنجیره تولید در این استان عنوان کرد و اظهار داشت: باید در برنامه ریزی های بلند مدت زنجیره تولید پوشاک در استان از مرحله تامین مواد اولیه تا مرحله عرضه در استان شکل بگیرد.

وی افزود: استان زنجان در بخش ارتباطات، با نرخ تورم ۲.۷ درصد ارزان ترین استان کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ساز و کار بازار و عرضه و تقاضا در آن اشاره کرد و افزود: بهترین بازار، بازاری است که رقابت کامل در آن وجود داشته باشد، و از طرفی بدترین بازار هم بازاری است که در آن انحصار کامل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه نظارت موضوع مهم و تاثیرگذاری است ولی مبازه با فساد تنها با نظارت ممکن نیست بلکه باید ساختار اقتصادی و بازار انگیزه لازم را به تولید کننده هم بدهد.

قاسملو به آسیب های سرکوب قیمت ها اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت تعیین کردن برای کالاها و محصولات از منظر علم اقتصاد مشکلات بدی را به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا