سیاسی و اجتماعی

 خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای زنان خشونت دیده است

 خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای زنان خشونت دیده است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: آشنایی زنان و دختران به حقوق قانونی، انسانی و شهروندی خود، و آگاه سازی افراد خشونت گر از عواقب قانونی و کیفری اقداماتشان، می تواند تا حدودی از بروز و شدت خشونت های خانگی در محیط خانواده بکاهد.

سلمان حسینی پذیرش و ارایه خدمات مشاوره ای و مددکاری و … در خانه امن را با اخذ حکم قضایی و به صورت سرپایی و اسکان موقت اعلام کرد و گفت :با توجه به دستورالعمل و راهنمای تخصصی خانه امن، تمام تلاش مددکار و روان شناس مرکز، ساماندهی و مهیا کردن محیط خانواده برای حضور بی خطر زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده در خانه است.

حسینی عنوان کرد: طرح ایمنی برای هر فرد به صورت اختصاصی با توجه به شرایط فرهنگی، سن خشونت دیده، سن فرزندان، نوع خشونت و منابع حمایتی قربانی طراحی می‌شود. همچنین خدمات نگهداری در شرایطی که زن خشونت‌دیده یا در معرض خشونت در خطر امنیت جانی بوده و امکان بازگشت به محل زندگی و یا محلی که در آن خشونت می‌دیده است، نباشد، به صورت موقت در خانه امن همراه با فرزند خود، ـ دختر بدون محدودیت سنی و پسر زیر ۱۲ سال (با اخذ حکم قاضی) نگهداری می‌شوند. این خدمات شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، حقوقی و پزشکی است.

حسینی اظهار کرد: پیگیری پس از ترخیص در افراد پذیرش شده انجام می شود تا با رصد وضعیت خشونت در خانواده مراقب فرد خشونت دیده باشند و از تکرار مجدد آن، جلوگیری نمایند.

سرپرست بهزیستی افزود: پذیرش ها ممکن است از طریق برون سازمانی و سایر ارگان ها مانند نیروی انتظامی و یا از طریق خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مرکز مداخله در بحران، خودروهای خدمات سیار و یا گزارشات مردمی و … انجام شوند.

این مسئول تاکید کرد: شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در اختیار زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده به صورت ۲۴ ساعته قرار دارد، ضمن اینکه هر کدام از شهروندان نیزمی توانند در صورت مشاهده موارد خشونت در خصوص زنان و دختران، با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و آدرس موارد را، جهت مداخله تخصصی و فوری به کارشناسان ارایه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا