اقتصاد

 صدور بیش از ۴ هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری  

 صدور بیش از ۴ هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، صدور سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته ، ۳۶۸۹ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و ۵۹۳ فقره نیز برای واحدهای مسکونی شهری در سطح استان از سوی این نهاد و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.
رضا خواجه ای ادامه اد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار میرود. این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای امالک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعهای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.
وی تصریح کرد: : صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه، این نهاد توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع ۹۱۲۶۵ واحد مسکونی روستایی برای ۷۱۴۴۷ واحد، سند مالکیت صادر نماید، یادآور شد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۸/۳درصد در استان بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد
خواجه ای به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.
وی خاطر نشان کرد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمدتا جزو محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا