فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره گلاب گیری در آرامگاه چلبی اوغلی سلطانیه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری از تاریخ ۲۷ تا ۲۸ خردادماه در آرامگاه چلبی اوغلو خبر داد.
پروانه عسگری گفت: جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری از تاریخ ۲۷ تا ۲۸ خردادماه از تاریخ ۲۷ تا ۲۸ خردادماه در بنای تاریخی آرامگاه چلبی اوغلو برگزار خواهد شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه اظهار کرد: رویدادهای شهرستان سلطانیه در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود. برگزاری این مراسم بیانگر وحدت و ائتلاف مردم و نشان از استعدادهای حوزه تولید بخش کشاورزی در این منطقه است.
وی گفت: این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و علاقه‌مندان است.
عسگری افزود: در برگزاری چنین جشنواره‌ای باید علاوه بر برنامه اصلی گلاب گیری موارد جانبی همچون، صنایع دستی، توجه به صنایع پایین دستی مانند تولید حلوا و شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، ایجاد اقامتگاه و بومگردی برای شب مانی گردشگران نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا