علم و فناوری

مهارت آموزی و صادرات دانش فنی از اهداف ماست

مهارت آموزی و صادرات دانش فنی یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان طی نشستی صمیمی با صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی گفت: مهارت آموزی و صادرات دانش فنی یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است . که یک روش انتقال دانش فنی به نیروی کار ایرانی توسط اتباع خارجی طبق قوانین بایستی از تخصص آنها برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود .
محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه مهارت آموزی رکن اصلی ایجاد اشتغال است، گفت: طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار و آموزش‌های دوگانه آلمان از روش‌های آموزش‌های مهارتی مؤثر در اشتغال بوده و در راستای انتقال دانش، مهارت و تجربه استفاد می‌شود..
مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، مسابقات ملی مهارت کارگران برترین‌ها را به جامعه معرفی می‌کند، افزود: برگزاری مسابقات مهارت میان شاغلین کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه ای، ضمن ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، مزایای دیگری از جمله افزایش بهره‌وری و کارایی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استانداردهای جدید مهارت را دارد و باعث شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی نیز می شود.
انصاری درپایان این نشست، برگزاری همایش های مشترک با همکاری اتاق بازرگانی، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای و بازدید صنایع از مراکز پیشنهاد گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا