اقتصاد

بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای استان زنجان با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی برای۴۱۹ روستا طرح بازنگری تهیه شده است، اظهار کرد: با توجه به اتمام افق ده ساله ، تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۵۴ روستا می باشد که برای اجرا ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد.
وی با اشاره به اینکه، بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود، افزود: در حال حاظر بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای استان با اعتبار ی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن می باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: در یک سال گذشته ، طرح هادی ۷۴ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال بازنگری شده است.
خواجه ای با تاکید بر اینکه، در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستاها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می شود، خاطر نشان کرد: تجدید نظر و بازنگری در طرح های هادی روستایی استان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.
وی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب‌پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت‌جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اجرا می‌شود، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان۶۳/۷ و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا