اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

ناهنجاری‌های اجتماعی محصول جنگ شناختی دشمنان است

جنگ شناختی خطرناک، ویران کننده است و می‌تواند تمام پیشرفت‌های کشور را نابود و امید‌ها را به ناامیدی تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ سردار شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در سالن ولایت سپاه انصارالمهدی (عج) برگزار شد، گفت: شهدا راه حق و حقیقت را رفتند و امروز ملت ایران مدیون خون شهدا هستند و این مسئولیت بر دوش ما است که رهرو راه شهدا باشیم.
وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر استان زنجان نامدارانی همچون شهید محمد ناصر اشتری، شهید قامت بیات، شهید احدی و شهید شهریاری در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیدند افزود:رزمندگان صحنه‌های زیبایی از ایثار و مقاومت برای دفاع از وطن به‌تصویر کشیدند تا در برابر دشمن بعثی ایستادگی شود.
سردار شکارچی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در شرایط سخت جهان و در یک شرایط پیچیده قرار گرفته است، عنوان کرد: جهان در حال تحول و دگرگونی است و قدرت‌ها در جهان در حال جابه‌جا شدن هستند و نظام تک بعدی در حال فروپاشی و نابودی است و این بهترین فرصت برای کشور ما است تا در این نظام تحولی در جهان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم قدرت‌های سلطه‌گر همچون آمریکای جنایتکار که به درست و حقیقت نامگذاری شده است در حال فروپاشی و در حال از دست دادن جایگاه فعلی خود است، تصریح کرد:دشمنان انقلاب اسلامی برای حفظ جایگاه خود دست به هر کاری میزنند و برای پایداری و استحکام خود از هر توطئه و ترفندی استفاده می‌کنند و امروز می‌بینیم برای رسیدن به اهداف خود جنگ شناختی روانی را آغاز کرده است.
این مقام مسئول رسالت رسانه در حال حاضر را سنگین و مهم دانست و گفت: رسانه‌ها در تبیین حقایق نقش واقعی خود را ایفا کنند وبا اشراف اطلاعاتی و تحلیل درست از شرایط حقایق را بازگو کنند تا در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.
سردار شکارچی با بیان اینکه ۴۴ سال گذر از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد وهر روز یک قدم به جلو برداشته و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم افزود:در جنگ روانی شناختی دشمنان تلاش می‌کنند پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را به صورت وارونه جلوه دهند.
وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» هدف دشمن جابه‌جا کردن جای جلاد و شهید است همان‌طور که در دوران قبل از دفاع مقدس تمام دشمنان غرب و شرق دست به دست هم دادن و با رژیم بعث عراق هم پیمان شدند و با حمایت همه‌جانبه آن‌ها صدام به کشور ایران حمله و جنگ آغاز شد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد:رزمندگان اسلام با کمترین امکانات در مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند و اجازه ندادند دشمن وارد خاک ایران شود و با وجود تمام تحریم‌ها و با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب تمام نقش‌های دشمن را نابود کردند وامروز با اقتدار و قدرت در مقابل تمام بدخواهان ایستاده‌ایم و بدون هیچ وابستگی به پیشرفته‌ترین امکانات نظامی در دنیا رسیده ایم و دشمنان انقلاب اسلامی این پیشرفت‌ها را می‌بینید و عصبانی هستند.
سردار شکارچی گفت: امروز در زمینه‌های نظامی، پزشکی، فناوری نانو، هسته‌ای، جاده سازی، ریل گذاری، سدسازی و…. در دنیا رو به پیشرفت و جلو هستیم و این پیشرفت‌های خیره کننده دشمن را عصبانی کرده است.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز پیشرفت انقلاب اسلامی به درجه‌ای از عزت و عظمت رسیده است که بدون هیچ نگرانی با ناوگروه ۳۶۰ دور زمین را می‌پیماید و قدرت نمایی میکند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی الگویی برای دیگر کشور‌ها شده است، گفت: توجه به مسئله جهاد تبیین و بیان دستاورد‌ها و واقعیت‌ها بسیار مهم است و این مسئولیت خطیر بر عهده رسانه‌ها است.
وی با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی محصول جنگ شناختی دشمنان است، اذعان داشت:امروز دشمن با هدف قرار دادن اعتقادات و باور‌های دینی مردم به دنبال رسیدن به منافع خود است به گونه‌ای که مساجد و روحانیت را مورد هدف قرار داده، چرا که می‌دانند بیشترین ضربات را از این قسمت‌ها خورده است.
سردار شکارچی با بیان اینکه جنگ شناختی خطرناک، ویران کننده است و می‌تواند تمام پیشرفت‌های کشور را نابود و امید‌ها را به ناامیدی تبدیل کند، گفت: امروز رسانه به‌عنوان جنگ افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد و این جنگ افزار در دست دشمنان است و باید مراقب باشیم و دشمن را به خوبی شناسایی و تحلیل کنیم و اجازه ندهیم هزینه‌ای به پیکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.
وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر کشته سازی یکی از راهبرد‌های دشمن بود گفت: دنیای استکبار در حال حاضر برای هویت زدایی ملی و دینی بسیج شده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: دو کار اساسی را باید رسانه‌ها انجام دهند ابتدا صیانت از هویت ملی و اسلامی و هجوم به هویت کاذب و دروغین دشمنان و آشکار کردن دروغ آن‌ها است.
وی به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند گام دوم انقلاب را از دست نوجوانان و جوانان بیرون بیاورد و تمرکز خود را روی این قشر قرار داده است بنابراین لازم است اهداف دشمنان را شناخت و با آن مقابله کرد.
سردار شکارچی به بودجه نظامی اشاره کرد و گفت: بودجه نظامی آمریکا بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار است در حالی که بودجه دفاعی ایران کمتر از ۸ میلیارد دلار است مهم در این میان خروجی آن است که اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی با حداقل بودجه در برابر ده‌ها برابر بودجه برخی کشور‌ها است.
وی تصریح کرد: بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هم چتر امنیتی برای خود نظام و هم کشور‌های منطقه ایجاد کرده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح به قدرت دفاعی و نظامی کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی و امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا