اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

تداخل دیدگاه‌ها مانع از شکل‌گیری تعامل رسانه‌ای می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تداخل دیدگاه‌ها یکی از چالش‌های رسانه است و مانع از شکل‌گیری تعامل درست در جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی اظهار کرد: طی برگزاری جلسه با فعالان رسانه شامل خبرنگاران، بلاگرها و تولیدکنندگان رسانه‌ای مشخص شد زنجان یکی از استان‌های پرظرفیت در حوزه رسانه به‌ویژه از بعد فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه زنجان افراد توانمند، خوشفکر و دردمند را در خود جای داده است، ابراز کرد: این دیدار می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و رویدادهای فرهنگی بهتری در حوزه رسانه باشد.
معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی فعالان رسانه‌ای را نمایندگان افکار عمومی هر جامعه و جزو بدنه فرهیختگانی خواند و گفت: بدنه فرهیختگانی جایگاهی برای گفت‌وگو، تضارب آرا و بحث‌های علمی، نظری و گفتمانی به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد مسائل حوزه فرهنگی هر استانی موظف است زمینه‌ساز ایجاد این گفت‌وگوها بین اصحاب و اقشار هر جامعه از جمله حوزه رسانه باشد.
حریزاوی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای استان بخشی از مسؤولیت جهت‌دهی و هم‌افزایی و پردازش موضوعات را بر عهده دارند، عنوان کرد: به عنوان مثال برای بالا بردن امید به زندگی می‌توانند مؤلفه‌های امید به زندگی را بررسی کنند و میزان بهره‌مندی از شاخص‌های فرنگی برای ارتقای این موضوع را بسنجند.
وی ادامه داد: شناخت آسیب‌های اجتماعی یا مسائل دینی مثل خداباوری، معادباوری، رابطه با خداوند، حب اهل‌بیت (ع)، همدلی، همسایه‌داری، همدردی با مظلومان و سایر موارد از موضوعاتی است که فعالان رسانه می‌توانند برای آن فضای گفتمانی ایجاد کنند.
معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید بستری را برای دغدغه‌مندان فراهم کند تا در کنار یکدیگر به بررسی این مسائل با زاویه دید درست بپردازند و برای آن راهکار بیابند.
وی تداخل نگاه‌های برخی افراد در حوزه فضای رسانه را یکی از چالش‌های فعالان رسانه برشمرد و افزود: این تداخل دیدگاه به دلیل عدم دانش و تجربه افراد ایجاد می‌شود و باعث شده تعامل درست صورت نگیرد.
حریزاوی بیان کرد: چالش دوم این است که با وجود اینکه این قشر، اهل رسانه و ارتباطات هستند اما جمع شدن این زمینه‌ها کنار یکدیگر برای ایجاد جریان رسانه‌ای به درستی شکل نگرفته است در حالی که اگر موانع مالی، معنوی و راهبردی راه کنشگران رسانه‌ای برطرف شود، زمینه هم افزایی ظرفیت‌ها فراهم و اهداف بهتر محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ساختار درستی در تعامل رسانه نداریم و نمی‌توانیم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم، اظهار کرد: برخی از مسؤولان توانستند با رسانه ارتباط مؤثری برقرار کنند و برخی درک درستی از فواید این موضوع ندارند.
گفتنی است، حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هئیت همراه با سفر به زنجان با فعالین حوزه رسانه دیدار و گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا