اقتصاد

خرید تضمینی ۴۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان زنجانی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۴۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در استان خبر داد.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: ۴۰۰ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزارتن گندم در قالب خرید توافقی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، اظهار کرد: تاکنون ۵۹ هزار و ۱۵۴ محموله گندم از ۱۸ هزار و ۴۹۸ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۳۲۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت گردیده است.
وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان می باشد.
وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری و اعلام مسئولانی استانی و کشوری باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی ( اواخر مرداد ماه سالجاری) به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا