اقتصاد

خانه‌ی ۹۹.۸ درصد خانوارهای شهرستان خرمدره با گاز طبیعی گرم می شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، نرخ بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی شهرستان خرمدره از نعمت گاز طبیعی ۹۹.۸ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۹ درصد خانوارهای ساکن درشهرستان خرمده با استفاده از گاز طبیعی خانه‌های خود را گرم می‌کنند.
رحیم سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه به همت و تلاش مسئولان استان زنجان ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری این شهرستان بهره‌مند از انرژی پاک گاز طبیعی هستند، اظهار داشت: در راستای ایجاد رفاه عمومی، ارتقاء سطح زندگی و امید در جامعه شرکت گاز زنجان تامین گاز مورد نیاز مشترکین خانگی را از الویت‌های مهم خود قرار داده است.
وی با بیان به اینکه توجه به زیر ساخت‌های گازرسانی در استان فقط مختص مرکز استان یعنی شهر زنجان نیست، افزود: شرکت گاز استان زنجان؛ در راستای توسعه استان، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی و محرومیت‌زادایی اقدام به اجرای عملیات گاز رسانی در جای جای استان کرده و در این زمینه موفق به کسب توفیقات روز افزونی شده است.
مدیرعاملشرکت گاز استان زنجان، در ادامه با اشاره به طرح‌های گازرسانی اجرا شده روستاهای شهرستان خرمدره، خاطر نشان کرد: شهرستان خرمدره ۱۶ روستای دارای سکنه دارد که تا کنون عملیات گازرسانی به ۱۴ روستای آن به اتمام رسیده و ۹۹ درصد خانوارهای روستایی در انجام امورات روزانه خود از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.
سلیمانی‌نژاد خطوط انتقال گاز موجود در شهرستان خرمدره را ۳۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در راستای خدمات رسانی و تامین گاز ایمن و پایدار در شهرستان خرمدره عملیات اجرایی۲۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز انجام شده است.
وی از نصب ۱۳ هزار و ۵۷۱ علمک گاز در شهرستان خرمدره خبر داد، اذعان داشت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۳۲۱ مشترک شهری خانگی و ۵ هزار و ۱۱۹ مشترک روستایی به شبکه گاز رسانی کشور متصل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه صنایع عمده شرکت مینو و شرکت معدن کاران نسوز در شهرستان خرمدره از گاز طبیعی برخوردار هستند، یاد آور شد: هم اکنون ۹۵ واحد صنعتی و یک هزارو ۴۹۸ مشترک تجاری، بهره‌مند از گاز طبیعی در شهرستان خرمدره فعالیت می‌کنند.
سلیمانی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون ۴ جایگاه سوخت CNG در شهرستان خرمدره به بهره‌برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا