اخبار ویژهپزشکی و سلامت

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در گرو توجه به موضوعات فکری و ذهنی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ جعفر صباغیان در مراسم افتتاح کلینیک رز با اشاره به اینکه مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا بوده و در اساسنامه این نهاد هم درج شده است، گفت: در همین راستا در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت مورد نظر است.
وی ادامه داد: ما اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت.
صباغیان افزود: چه بسا افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند ولی گاها به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند.
قائم مقام کمیته امداد گفت: خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نیست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد.
وی توجه به فقر معنوی افراد را ضروری و از آن به عنوان یکی برنامه‌های کمیته یاد کرد و گفت: شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد.
صباغیان خاطرنشان کرد: موضوع روانشناسی از برنامه هایی بوده که در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به آن شده و کمیته امداد نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه خدمات رسانی کند.
قائم مقام کمیته امداد تاکید: در کمیته امداد خدمات فراوانی ارائه میشود اما اگر در این خدمات نگاه فرهنگی وجود نداشته باشد تمام این اقدامات از بین میرود و لذا خدمات معنوی و مشاوره ای در اولویت کمیته امداد قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: بیشتر خدماتی که در حال حاضر ارائه میشود خدماتی هستند که پس از وقوع آسیب ارائه می شود ما توانایی این را داریم که اقدامی پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کنیم.
صباغیان ابراز کرد: موسسه رز می تواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد و قبل از آن که فردی به معضلی دچار شود آن را حل مشکل آن قدم برداشته بردارد و فقط در فعال نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا