سیاسی و اجتماعی

کتابخانه‌ باید مرکز اجتماعی همگانی باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محمدرضاخانی در نشست مشترک با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان زنجان فعال است.
وی با اشاره به گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی افزود: تعداد خدمات کتابخانه‌های عمومی به بیش از ۴۰ مورد رسیده و هم‌اکنون به یک باشگاه فرهنگی تبدیل شده‌اند که مخاطبان می‌توانند تمام نیازهای اجتماعی و فرهنگی خود را در آن تامین کنند.
رضاخانی ادامه داد: سبک سنتی کتابخانه نمی‌تواند اقناع اجتماعی داشته باشد و کتابخانه باید به عنوان یک مرکز اجتماعی برای تمامی اقشار و گروه‌های سنی برنامه داشته باشد و خدمات نوین ارائه دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برخی از خدمات کتابخانه‌های عمومی افزود: راه‌اندازی، توسعه ظرفیت، نوسازی، اجرای پویش‌های ملی، تولیدات محتوایی، تعمیر و بازسازی تاسیسات کتابخانه‌ها، نشست‌های کتابخوان از جمله خدماتی است که در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود.
رضاخانی با اشاره به نقش بی‌بدیل کتاب در جامعه اضافه کرد: برخلاف گسترش فناوری‌های نوین در دنیا هنوز کتاب چاپی جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی افزود: کتاب هرگز جایگاه خود را از دست نمی‌دهد و حتی هنرهای دیگر نیز قوام خود را از کتاب دارند، به همین خاطر است که این محصول فرهنگی همواره مورد توجه بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه هلال‌احمر یکی از مهمترین کتابخانه‌های زنجان است، افزود: به منظور ارتقای وضعیت کتابخانه‌ها باید به دنبال بازآرایی، نوسازی و بروز رسانی کتابخانه‌ها باشیم و اگر کتابخانه هلال‌احمر نیز بازطراحی شود شکوه گذشته خود را بازخواهد یافت.
در این نشست حکمت الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه ارتقای وضعیت کتابخانه هلال‌احمر و بهبود خدمات‌رسانی به مراجعین از اهداف مشترک است، گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای همکاری و واگذاری حق انتفاع کتابخانه هلال‌احمر را دارد و در این راستا تیم کارشناسی دو سازمان باید جزئیات واگذاری این کتابخانه را بررسی و تعیین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا