سیاسی و اجتماعی

برخی از مسؤولان درک درستی از رسانه ندارند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ؛ معاون سازمان رسانه ای سپهر سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست تخصصی بلاگرهای رسانه ای استان زنجان دیدار و گفتگو کرد.
حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی در نشست با فعالان فضای مجازی استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر جدی ترین عرصه تبلیغ رسانه است و یکی از جدی ترین ظرفیت‌های حوزه رسانه، ظرفیت انسان رسانه‌ها و برند رسانه است.
حریزاوی با بیان اینکه اگر فعالان مجازی در موضوعات فرهنگی فعالیت داشته باشند قطعاً در فضای رسانه‌ای و فرهنگی استان تصمیمشان اثر گذار خواهد بود، افزود: بر این اساس باید با محتواهای درست جلو رفت که به عنوان مثال اگر در خصوص موضوع خداباوری، معاد باوری، احترام به والدین، دروغ، مسائل فرهنگی کشور و… در فضای مجازی انتشار یابد باور متفاوت بر مخاطبین به وجود خواهد آمد.
معاون امور استان‌های سازمان رسانه‌ای سپهر گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان درک درستی از رسانه ندارند.
حریزاوی با بیان اینکه ما در جریان فرهنگی از بسیاری از ظرفیت‌های جریان‌ساز استفاده نمی‌کنیم، اظهار کرد: برای پرداختن و فرهنگ‌سازی یک موضوع باید از همه جوانب و ابزار رسانه‌ای استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه تبلیغ معارف و دین باید بیش از این‌ها شاهد برگزاری چنین جمع‌هایی باشیم، خاطرنشان کرد: خروجی چنین جمع‌هایی، هم‌فکری است و این هم‌فکری با خود همراهی را نیز به دنبال خواهد داشت.
این مسؤول با ابراز تأسف از اینکه برخی از مسؤولان درک درستی از فضای رسانه ندارند، افزود: هر کس دید و زاویه متفاوتی نسبت به مسائل دارد و بی‌تردید پرداختن به آن مساله نیز این هم‌افزایی را رقم خواهد زد.
معاون سازمان رسانه‌ای سپهر سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان اینکه در جریانات فرهنگی از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، بیان کرد: هر آن چیزی که در تمام فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود و تأثیر گذار باشد می‌تواند به عنوان عملیات رسانه‌ای مؤثر واقع شود.
وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی مسائلی کیفی و زیرساختی است، افزود: مسؤولین دغدغه و باور فرهنگی را ندارد به طوری که حتی به بودجه سازمان‌های فرهنگی کمتر پرداخته می‌شود که نمونه آن را در وضعیت کنونی آسیب‌های اجتماعی جامعه شاهد هستیم در این موضوع جدی است و باید به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام حریزاوی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال روی دادن یک جریان رسانه‌ای هستیم، باید همه این مجموعه‌ها فعالیت داشته باشند تا این اتفاق مهم رخ دهد، اظهار کرد: امروز برای اینکه یک محصول در معرض دید عموم قرار گیرد، باید برای آن تبلیغات گسترده شهری و … انجام دهیم.
معاون امور استان‌های سازمان رسانه‌ای سپهر یادآور شد: دشمن در شرایط کنونی تلاش دارد تا مبادی ورودی ذهن مخاطب را قبضه کند.
حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیت‌های رسانه‌ای، نیازی به اینکه به استخدام مجموعه رسانه‌ای دربیایند، نیست و بسیاری از ظرفیت‌های رسانه‌ای باید خارج از تشکیلات ستادی رسانه باشند، خاطرنشان کرد: امروز بضاعت و ظرفیت ما در برندهای انسان‌رسانه در استان‌ها ضعیف است و عمدتاً به صورت تک محصول فعالیت می‌کنیم، این در حالی است که با همین برندها می‌توانیم جریان‌سازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا