اخبار ویژهاقتصاد

انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۲ به سایر نقاط کشور

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حسب پیگیری های بعمل آمده ۲۴۱ هزار و ۲۲۲ تن گندم معمولی تولید استان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به کارخانجات آردسازی، سلیوهای ملکی و سایر استان های دیگر در سال ۱۴۰۲ انتقال داده شده است.
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه گندم های خریداری شده در فصل خرید سالجاری جهت انتقال به سایر استان های دیگر انتقال یافته است، اظهار کرد: بیش از ۲۴۱ هزارتن گندم معمولی در قالب ۹۴۵ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از طریق سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به کارخانجات آردسازی استان و سایر استان های مورد نیاز انتقال صورت گرفته است.
زمانی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود، گفت: انتقال بیش ۲۰۲ هزار و ۳۳۶ تن گندم در قالب ۴۳۵ محموله به استان های گیلان، تهران، البرز، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی اظهار کرد: بیش از ۳۸ هزار و ۸۸۵ تن گندم در قالب ۵۱۰ محموله از طریق حمل و نقل جاده ای جهت استحصال آرد به کارخانجات آردسازی استان انتقال داده شده است.
زمانی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳۲ هزار تن گندم در استان بوده است، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجوز انتقال گندم به سایر استان‌های کشور تخصیص داده شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا