سیاسی و اجتماعی

اجرای برنامه مراقبت در خانواده با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان

برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.
مریم کرمی درباره برنامه مراقبت در خانواده تصریح کرد: برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مبتنی بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است.
وی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در خانه‌های شبانه‌روزی که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند را یکی از حمایت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.
کرمی ادامه داد: اولویت اول ما برای کودکانی که به سبب فقدان سرپرست موثر به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند با رعایت قانون و در نظر گرفتن مصالح خانواده بازپیوند به خانواده می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا