اقتصاداخبار ویژه

جذب دانشجوی بورسیه تحصیلی در واحدهای تولیدی در زنجان

۹ واحد تولیدی در این استان متقاضی جذب ۷۳ دانشجو در قالب طرح بورسیه صنعتی از مهرماه امسال شدند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سیف الله رسولی گفت: طرح بورسیه صنعتی سال گذشته توسط بنیاد نخبگان به صورت آزمایشی در استان یزد اجرا شد و بسیار موفق بود، از این رو امسال اجرای این طرح به صورت سراسری در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در استان زنجان هشت واحد تولیدی در استان زنجان متقاضی جذب دانشجویان جدید الورود در طرح بورسیه صنعتی شدند و یک شرکت نیز متقاضی جذب دانشجویان در حال تحصیل شده است.
رسولی اظهار داشت: در واقع در این طرح دانشجویان به ۲ صورت می توانند وارد بورسیه صنعتی شوند، به این شکل که یا در بدو ورود به دانشگاه و در مرحله انتخاب رشته می توانند کد رشته های دارای بورسیه صنعتی را انتخاب کنند و روش دوم هم این است که برخی شرکت ها از میان دانشجویان در حال تحصیل اقدام به جذب می کنند.
وی با بیان اینکه جذب دانشجویان در واحدهای تولیدی در طرح بورسیه صنعتی به صورت تضمین مشروط است، خاطرنشان کرد: در فرآیند تحصیل دانشجو در طول تحصیل یک تا یک و نیم روز نیز در واحد صنعتی حضور خواهد یافت و البته بابت این حضور بنیاد نخبگان ۲ و نیم میلیون تومان به دانشجو پرداخت می کند و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم از طرف واحد صنعتی به دانشجو پرداخت می شود که در مجموع رقم پرداختی به سه میلیون تومان می رسد؛ بیمه دانشجویان نیز در این طرح با تمهیداتی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا