اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

لزوم تقویت بودجه سالانه مهار آب‌های سطحی در شهر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بارش سیل آسای باران در روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه در زنجان گفت: بارش باران سبب آبگرفتگی‌های برخی معابر شد که این آبگرفتگی‌ها در برخی مناطق با لایروبی‌ها و کانال‌های جدید که ایجاد شده بود، مانع ایجاد مشکلات شد‌.
ناصحی مقدم افزود: اما در برخی معابر و زیر پل‌ها تجمع آب وجود داشت هرچند در این پل‌ها نیز کانال انتقال آب نیز تعبیه شده بود، اما حجم زیاد آب سبب ایجاد مشکلاتی شده بود.
وی اظهار داشت: مهار این شرایط نیازمند همراهی شهرداری، مدیریت بحران و سازمان آتش‌نشانی بود و از اعضای شورا، شهردار و مسئولین مربوطه که در صحنه حاضر و سعی بر برطرف کردن این مشکل داشتند، جای تشکر دارد.تا به موقع در این محل‌ها حضور یابند و در تخلیه آب‌های سطحی تمام تلاش خود را به کارگیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از تلاش کارکنان شهرداری، مناطق، اعضای شورا، سازمان‌ها به خاطر حل سریع مشکلات تشکر کرد و راه حل برخی از مشکلات پیش آمده در سیلاب اخیر را نشان از برنامه‌ریزی درست دانست.
ناصحی‌مقدم گفت: نگاه شورا به تخصیص بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری و هدایت، مدیریت آب‌های سطحی نگاه درستی بود و سالانه باید بودجه‌های این بخش تقویت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یکی از محور‌هایی که امسال آبگرفتگی در آن بالا بود و برای آن بودجه خوبی در نظر گرفته شده است؛ کانال نصر به طول ۱.۸ کیلومتر بوده که تا مجاور سعدی شمالی پیش رفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به این آبگرفتگی، مشخص شد در خصوص این کانال باید مدیریت درستی اعمال شود، بنابراین امسال ۲۵ میلیارد تومان بری این کانال تخصیص یافته و پیمانکار انتخاب شده است.
ناصحی‌مقدم علت تخریب آسفالت های برخی معابر را قنات‌های تخریب و متروک شده بیان کرد و گفت: قنات‌های موجود با ورود آب باران سبب فرونشست و تخریب آسفالت در برخی نقاط شهر شد.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم گفت: بنابراین انتظار داریم در سطح استان یک مدیریت یکپارچه‌ای وجود داشته باشد تا مسائل ایجاد شده را حل نماییم.
ناصحی‌مقدم با بیان اینکه در گذشته رشد و توسعه شهری با کانال واحدی انجام نگرفته است گفت: اگر زنجان امروز با زنجان چند دهه قبل مقایسه شود؛ چندین شهرک در سطح شهر ایجاد شده که هیچ‌یک توسط مجموعه واحد نبوده و تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف برای تامین نیاز مسکن، شهرک ایجاد کرده‌اند اما آیا نباید در بحث آب‌های سطحی با مدیریت یکپارچه عمل می‌شد و سیستم انتقال آب‌های سطحی نیز به صورت پیوسته ایجاد می‌شد؟
وی بیان کرد: بنابراین نیاز شهر‌ها و شهر زنجان این است تا برای کاهش معضلات به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم تا بتوانیم در مهار مشکلاتی همچون سیلاب اخیر موفق باشیم. با این وجود اگر بخواهیم در این خصوص بحثی داشته باشیم باید کار به صورت کارشناسی انجام شود و با مطالعه پیش رویم تا راهکار مناسب پیدا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به روز صنایع دستی و نشست شهرداران با وزیر میراث فرهنگی در اصفهان گفت: یکی از استان‌هایی که در این نشست حضور داشت زنجان بود، و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه در سخنرانی خود از زنجان به دلیل نگاه جامع به گسترش اقتصاد گردشگری که وجود دارد عنوان یک شهر نمونه و خاص نام برد و از شهرداران دیگر شهر ها دعوت کرد تا از این همراهی و هم‌افزایی که در گسترش صنایع‌دستی و گردشکری در زنجان وجود دارد، الگوبرداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا