پزشکی و سلامت

لزوم شناسایی بیماران خاص در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: نیاز است همه افرادی که در استان بوده و دچار بیماری‌های خاص هستند را شناسایی و برنامه‌ریزی کنیم تا وضعیت سلامتی آن‌ها ارتقا یابد.
غفار امانی در مجمع سالیانه هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان ضمن تبریک کسب رتبه دوم قاره کهن آسیا توسط کاروان پر افتخار ایران در بازی های پارا آسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: این بزرگترین افتخار برای کشور ایران است که ورزشکاران زنجانی در این رویداد مدال های خوبی را کسب کردند.
وی با بیان اینکه در بازی های آسیایی هانگژو از استان زنجان ۱۵ ورزشکار به مسابقات آسیایی اعزام شده بودند، افزود: از این تعداد ۱۲ ورزشکار، یک داور و دو مربی حضور داشتند که حاصل این رویداد توسط ورزشکاران زنجانی کسب ۶ مدال( یک طلا و ۵ نقره) بود.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۴ درصد ورزشکاران شرکت کننده مسابقات آسیایی را قهرمانان ورزشی استان به خود اختصاص داده بودند، خاطر نشان کرد: ۱۱ درصد مدال های کسب شده توسط زنجانی ها کسب شده است.
امانی ادامه داد: همچنین در بازی‌های پاراآسیایی نیز ۹ ورزشکار از استان اعزام شده بودند که ۷ ورزشکار ، یک داور و یک مربی حضور داشتند که حاصل حضور ورزشکاران ۲ مدال برنز ورزشکاران رویا سلطانی در رشته پارا قایقرانی و محسن بیگدلی در رشته بسکتبال با ویلچر بود که افتخار بززگی برای ورزش استان زنجان است.
وی با بیان اینکه با اختلاف ناچیزی استان زنجان توانست رتبه ۲ ورزش های همگانی را کسب کند، افزود، این کسب رتبه نشان دهنده این است که هیئت های ورزشی استان همکاری خوبی دارند و ما نیز آمادگی لازم را برای مشارکت فعال در برنامه‌های فدراسیون هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در اردوهای تیم ملی، برگزاری رویدادهای مختلف داریم.
این مسئول با بیان اینکه هیئت بیماران خاص استان زنجان یکی از هیئت‌های نمونه زنجان است، اظهار کرد: تعداد ۱۸۴ نفر از جمعیت ورزشکاران این هیئت بیمه شده‌اند،که نیاز است تا همه افرادی که در استان بوده و دچار بیماری‌های خاص هستند را شناسایی و برنامه‌ریزی کنیم تا وضعیت سلامتی آن‌ها ارتقا یابد.
امانی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که در پیشبرد اهداف کمک می‌کند پیشگیری است، افزود: طبق آمارهای جهانی میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزش بالای ۷۰ درصد است و این رقم در زنجان رقم قابل توجهی نیست که در این راستا لازم است تلاش بیشتری کنیم تا میزان تحرک بدنی و فعالیت‌های ورزشی زنجانی‌های نیز افزایش یابد زیرا از این طریق می‌توان از بروز برخی از بیماری‌های پیشگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا